Co przygotować dziecku na drugie śniadanie do szkoły? Podpowiadamy!

Małgorzata Wąsacz
Małgorzata Wąsacz
Zaktualizowano 
Warto dla dziecka przygotować np. kanapkę z pieczywa razowego z  żółtym serem, pomidorem, sałatą czy też rzodkiewką.
Warto dla dziecka przygotować np. kanapkę z pieczywa razowego z żółtym serem, pomidorem, sałatą czy też rzodkiewką. Fot. 123RF
Jak sprostać gustom najmłodszych? Rozwiązaniem jest przygotowanie do śniadaniówki ucznia zdrowego, ale co równie ważne - smacznego posiłku, który będzie źródłem energii na cały dzień intensywnej nauki.

Organizm dziecka w wieku szkolnym ma ogromne zapotrzebowanie na wszystkie składniki odżywcze. Nic w tym dziwnego: na czas nauki w szkole przypada przecież okres intensywnego wzrostu. Dlatego też komponowanie przez rodziców posiłków dla dzieci na drugie śniadanie powinno opierać się na tzw. piramidzie żywieniowej – zbilansowanym wykazie potrzebnych do właściwego rozwoju składników odżywczych.

- Im wcześniej zaczniemy uczyć dziecko zdrowych nawyków żywieniowych, tym lepiej zaprocentuje to w przyszłości. Nauczone odpowiednio komponować własny jadłospis uniknie otyłości – zmory nie tylko nastolatków, ale też wielu dorosłych - zaznacza Karolina Kawczyńska, z-ca dyrektora marketingu firmy Gzella.

Dziecko powinno na drugie śniadanie dostać nie tyle atrakcyjne wizualnie, co pełnowartościowe produkty będące źródłem niezbędnej energii. Wszystkie posiłki powinny w tym okresie zawierać tłuszcze, węglowodany, witaminy, sole mineralne, a w szczególności białko – składnik budulcowy kości i źródło niezbędnych aminokwasów. Dlatego też warto dla dziecka przygotować np. kanapkę z pieczywa razowego z żółtym serem, pomidorem, sałatą czy też rzodkiewką. Można do niej dodać parówkę z filetu z kurczaka.

Zobacz również: Koniec ze sprzedażą tanich ścinków wędlin. Teraz trafiają do kosza

Niektóre dzieci lubią posiłki bardziej „zwarte” w formie, czyli kanapki. Inne z kolei wolą, gdy mają wszystkie produkty pokrojone w kawałki – tak by mogły każdego smakować i zostawić sobie coś jeszcze na później. Ta druga opcja idealnie sprawdzi się na czas, gdy dziecko musi zostać trochę dłużej w szkole. Czasem przecież zdarza się, że plan lekcji niespodziewanie się wydłuża, a śniadaniówka świeci pustkami.

Warto wtedy zadbać o to, by dziecko miało na zapas „coś na ząb”. Koniecznie powinno to być coś lekkiego, nietłustego, wartościowego pod względem zawartych składników odżywczych i oczywiście smacznego. W takiej sytuacji pokrojone w kawałki warzywa, wędlina i przetwory sprawdzą się idealnie.

Oryginalne i smaczne drugie śniadanie dla dzieci

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3