https://pomorska.pl
reklama

Cyfrowy Polsat zwróci pieniądze za dekoder

Małgorzata Wąsacz
Collage Radosław Fonferek
Pani Danuta z Bydgoszczy od ponad trzech miesięcy domagała się od Cyfrowego Polsatu zwrotu pieniędzy za dekoder, który im odesłała.

Dopiero po naszej interwencji, firma przeleje całą kwotę na konto naszej Czytelniczki.

Pani Danuta (nazwisko i adres do wiadomości redakcji) 9 lipca 2008 roku zakupiła dekoder Cyfrowego Polsatu z pakietem familijnym. Za sprzęt zapłaciła 99 zł. Nie odbierał sygnału, a następnie okazało się, że jest niesprawny. Bydgoszczanka wypowiedziałam umowę operatorowi.

W piśmie wysłanym do Cyfrowego Polsatu tak argumentowała swoją decyzję: "Dekoder miał być prezentem dla moich dzieci. Jednak kłopot z jego uruchomieniem skłania nas do rezygnacji z Państwa oferty. Poniesione przez nas koszty przekroczyły wartość sprzętu. Dlatego też dalej nie możemy inwestować w Cyfrowy Polsat. Poza tym konsultanci udzielali nam sprzecznych informacji na temat naszej sytuacji. Zatem wypowiedzenie umowy uznajemy za zasadne".

Reklamację ostatecznie uznano
Jednak rozwiązanie umowy, pomimo, że nasza Czytelniczka zmieściła się w 10-dniowym, ustawowym terminie, nie doszło do skutku. A wszystko dlatego, że list polecony wysłany z Bydgoszczy do Warszawy 18 lipca tego roku dotarł dopiero 30 lipca. Kto zawinił? Poczta Polska czy Polsat?

- Ilekroć dzwoniłam do Warszawy, słyszałam różne informacje od konsultantów. Zawsze były one sprzeczne. Moją reklamację ostatecznie uznano, dekoder zaznaczam niesprawny, odesłałam 11 września 2008 roku. Tak więc musiały minąć dwa miesiące zanim uzyskałam rzeczową informację od firmy. Ciekawa jestem, kiedy otrzymam zwrot kosztów zakupu dekodera? - zastanawia się pani Danuta.

Pieniądze odeślą przekazem
Z prośbą o wyjaśnienie sprawy naszej Czytelniczki zwróciliśmy się do Olgi Zomer, rzecznika Cyfrowego Polsatu. Potwierdza, że pismo z odstąpieniem od umowy zostało nadane przez panią Danutę 18 lipca br., a wpłynęło do Cyfrowego Polsatu 30 lipca br. - W naszej bazie danych zostało ono zarejestrowane z datą 18 lipca. Konieczność przeprowadzenia ponownej diagnozy sprzętu spowodowała przedłużenie czasu realizacji odstąpienia od umowy. Zwrot pieniędzy za dekoder nastąpi przekazem pocztowym. Przepraszamy za zaistniałe niedogodności - mówi Olga Zomer.

Takie mamy prawa
Jeśli towar jest niezgodny z umową, to czy możemy go reklamować. Mamy na to dwa lata od dnia zakupu. Aby reklamacja była skuteczna, muszą się w niej znaleźć podstawowe informacje:
- data zgłoszenia,
- określenie sprzedawcy i kupującego,
- określenie towaru, który jest niezgodny z umową
- opisanie tych niezgodności (wad)
- co wybieramy - nieodpłatną naprawę czy wymianę

Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym.

Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno to być zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
ZB
No i udało się ;-) po sprawdzeniu mojej wiedzy z zasad działania telewizji satelitarnej i tunerów... po 30 minutach czekania aż dekoder się zawiesi tak jak zwykł to robić wcześniej(ale nie tym razem), przeszedłem do negocjacji... i udało się.
rzekonałem sprzedawczynię, bo nie chciała uwierzyć, że w domu się zawiesza.. Tak więc dostałem na wymianę nowy dekoder ale i tak ktoś zapomniał go od razu aktywować więc nie obeszło się bez telefonu na infolinię po dwóch dniach czekania.

Pozdrawiam

ps. jeszcze jedno, nie wiem czemu nie mam wszystkich kanałów tak jak to było przed aktywacją znowu czeka mnie telefon.
Z
ZB
Cześć, Jestem od ok 3 lat abonentem CP. Po dwóch latach padł mi Echostar, więc zaproponowano mi wymianę z umową na 3 lata, naturalnie odmówiłem i zrezygnowałem z takiej opcji, bo kto wie co będzie za 3 lata .

Z racji, że oferta programowa mi odpowiadała ( oglądam mało TV więc pakiet familijny jest wystarczający) zdecydowałem wziąć drugi dekoder z nową umową na 13 miesięcy- zdecydowałem się na Samsung DSB-S305G, z powodu możliwości tworzenia list ulubionych. Po przyniesieniu do domu prawie od razu się zawiesił, pomyślałem że może to nic poważnego.. i tak po tygodniu zawiesza się co chwilę. Dowiedziałem się na infolinii, że z racji że dekoder jest na wynajem mam się zgłosić do sprzedawcy po wymianę i tak zrobiłem. Ale Pani sprzedawczyni odesłała mnie do następnego punktu bo nie wierzy, że taki dekoder mógł się popsuć... i ktoś musi to sprawdzić :-/.
Mam nadzieję, że jutro dopiszę pozytywne zakończenie do tej historii ale coś mi mówi, po poprzednim komentarzu, że może nie być łatwo.
Pozdrawiam
k
kamyk
witam, nie bede sie dlugo rozpisywal na temat moich przejsc z polsatem, napisze tylko ze od 4 miesiecy nie moge korzystac z telewizji poniewaz nie potrafia przyslac mi nowego dekodera (stary sie zepsul wiec zaproponowano mi nowy za 169zl - oplata uiszczona zaraz po telefonie na podane konto), ale do sedna, oto moj apel do was:
- zglaszajcie takie sprawy do Rzecznika Praw Konsumentów (kazde wieksze miasto takowego posiada), ja sprawe zglosilem i Rzecznik zajal sie ta sprawa wysylajac do polsatu stosowne pismo, ale teraz najwazniejsze - Rzecznik Konsumenta ma moc prawna nakladania kary grzywny w wys od 2000zl w wzyz na firmy ktore nie udziela odpowiedzi na jego pismo w ciagu 14 dni kalendarzowych, ja wlasnie trzymam kciuki bo jeszcze tylko 2 dni i w koncu sie im do skory dobiore. Grzywna moze byc nakladana parokrotnie az do skutku, takze ludzie apeluje zglaszjcie sie do rzecznikow konsumenta!!! W razie pytan czekam na maile [email protected]

Wybrane dla Ciebie

Rachunki za prąd od 1 października 2025 roku. Sprawdzamy, ile będziemy płacić

Rachunki za prąd od 1 października 2025 roku. Sprawdzamy, ile będziemy płacić

Tabela wypłat i harmonogram emerytur czerwcowych. ZUS wypłaci takie kwoty seniorom

Tabela wypłat i harmonogram emerytur czerwcowych. ZUS wypłaci takie kwoty seniorom

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska