Zainteresowanie było duże. Do MZD wpłynęło ok. 40 pytań dotyczących specyfikacji przetargowej. Ostatecznie oferty przedstawiły dwie firmy, które w 2009 r. wygrały przetarg na parkomaty, działając wspólnie: City Parking Group z Grudziądza (dawniej Cool Ar) i Kolejowe Zakłady Łączności z Bydgoszczy. Pierwsza z nich usługi wyceniła na 5,14 mln zł, a druga - 5,31 mln zł. W najbliższych dniach drogowcy będą analizować te propozycje.
Może się jednak okazać, że na rozstrzygnięcie konkursu będziemy musieli trochę poczekać. Przetarg na parkomaty budził kontrowersje przed otwarciem ofert. MZD zażyczył sobie, aby urządzenia nie przekraczały wymiarów 185x32x30 cm. Tymczasem nie wszyscy producenci bądź dostawcy mają w ofercie parkomaty o tych parametrach. Firmy przekonywały drogowców, żeby zmienili te wymogi. MZD nie zgodził się na to, powołując się na opinię miejskiego konserwatora zabytków. Część firm chce oprotestować przetarg w Krajowej Izbie Odwoławczej.
Czytaj także: Torunianie parkują, gdzie się da! [zdjęcia]
- Parkomaty staną na Starówce, a więc w określonej przestrzeni i muszą do niej nawiązywać - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik MZD. - Niewskazanie w opisie zamówienia maksymalnych wymiarów mogłoby spowodować, że na Starówce stanęłyby metalowe kolosy zupełnie niepasujące do jej charakteru. W tym zakresie wypowiedział się miejski konserwator zabytków, uważając, iż wymiary urządzenia ze względu na ekspozycję na terenie zabytkowym, należy zminimalizować w kwestii wysokości, szerokości, jak i głębokości.
Jest się, o co bić, umowa ze zwycięzcą przetargu zostanie zawarta na sześć lat. Parkomaty mają zacząć działać od 1 sierpnia. Firma zamontuje 73 urządzenia. Pojawi się w nich kilka nowych funkcji. Za postój zapłacimy także za pomocą płatniczej karty zbliżeniowej. Będzie można w nich, a nie tylko w biurze MZD, uiszczać karę za brak biletu i przekroczony czas postoju. Urządzenia zostaną też dostosowane do obsługi karty miejskiej, która zostanie uruchomiona w 2015 r. w ramach projektu BiT City.
Czytaj e-wydanie »