Pasażerowie podróżujący z Bydgoszczy do Warszawy poskarżyli się nam, że specjalnie wybierają godziny podstawiania nowych pociągów, a podjeżdżają stare składy.
Gorsza jazda, ale cena jest taka sama
Oficjalnie na tej trasie kursuje osiem flirtów na dobę - cztery w jedną i cztery w drugą stronę.
- Płacę za co innego, czyli za komfort - mówił przedsiębiorca z Bydgoszczy. - W starym pociągu jest problem z internetem, nie można więc popracować, i śmierdzi w łazienkach.
Dlaczego na trasie Bydgoszcz-Warszawa pojechały stare pociągi zamiast nowych Flirtów?
Tymczasem cena biletu jest taka sama, czyli 41, 30 zł na trasie Bydgoszcz - Warszawa.
PKP Intercity tłumaczy, że w ostatnim czasie doszło do dwóch przypadków, w których pociągi były zastępczo zestawione z wagonów. Obie sytuacje były, według przewoźnika, związane z drobnymi usterkami flirtów. Obecnie ruch odcinku odbywa się bez utrudnień.
Tymczasem, jak twierdzą nasito wcale nie są wyjątkowe przypadki.
Tak odpowiedź przewoźnika komentuje np. "~sk~" na forum naszej Strefy Biznesu: "Czasem zamiast np. Brdy czy innych IC jest dawany stary skład".
"W przedziale stukali się kolanami"
Natomiast "~solec~" tak opisuje swoją podróż IC Kujawiak z Warszawy do Solca Kujawskiego: - "Również jeżdżę starymi pociągami TLK. PKP mówiło, że to w trosce o wygodę pasażerów, bo we flirtach jest za mało miejsca, a tutaj można dostawić wagony. Co piątek podróżuję Kujawiakiem i jak było ciasno, tak jest, a ową ciasnotę powodują mieszkańcy Sochaczewa i Łowicza, którzy dalekobieżny pociąg traktują jak tramwaj i wykupują miejsca. Ostatnio jechaliśmy rozklekotanymi wagonami po osiem osób w przedziale stukając się kolanami i z dziesiątkami ludzi za ścianą. W toalecie woda ciekła z sufitu, taki komfort z PKP Intercity".
Co na to przewoźnik?
- Od 11 grudnia 2016 roku, ze względu na duże zainteresowanie popołudniowym połączeniem z Warszawy do Torunia i Bydgoszczy, zmieniliśmy zestawienie jednego pociągu z flirta na skład wagonowy - odpowiada "Gazecie Pomorskiej" Marta Ziemska z Zespołu prasowego PKP Intercity. - Dzięki temu podróżni mają zapewnioną większą liczbę miejsc oraz możemy dostawiać dodatkowe wagony.
Flirt posiada 270 miejsc siedzących w wagonach bezprzedziałowych, natomiast TLK Kujawiak ma 430 miejsc siedzących w wagonach z przedziałami
Testy pociągu Flirt3 dla PKP Intercity (x-news/dziennikzachodni.pl):
