Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inowrocław. Skuteczny oręż konsumentów, czyli na kłopoty Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta

Red
Od reklamacji obuwia po problemy z komornikiem - z takimi sprawami zgłaszają się mieszkańcy do Joanny Piątkowskiej
Od reklamacji obuwia po problemy z komornikiem - z takimi sprawami zgłaszają się mieszkańcy do Joanny Piątkowskiej Powiat Inowrocławski
Od reklamacji obuwia po problemy z komornikiem. Z takimi sprawami zgłaszają się mieszkańcy do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Inowrocławiu. Dla wielu jest to ostatnia deska ratunku.

Odkrywamy Bydgoszcz, odcinek 1

od 16 lat

Niedawno obchodzono Światowy Dzień Konsumenta. Była więc okazja do podsumowania działalności powiatowego rzecznika w 2021 roku. Można powiedzieć, że Joanna Piątkowska, która piastuje ten urząd, na brak pracy narzekać nie mogła. Interweniowała w 266 sprawach zgłoszonych przez mieszkańców.

- Najwięcej spraw dotyczyło umów kupna-sprzedaży odzieży, obuwia, galanterii, a także urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego. Natomiast z zakresu świadczenia usług najwięcej dotyczyło sektora energetycznego i wodnego, turystyki i rekreacji a także telekomunikacji - relacjonuje Joanna Piątkowska.

Pani rzecznik zauważa, że konsumenci najczęściej składali skargi z tytułu odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, z tytułu rękojmi, a rzadziej z tytułu gwarancji.

W 2021 roku rzecznik konsumentów wytoczył 33 powództwa na rzecz mieszkańców powiatu inowrocławskiego, w 8 sprawach wstąpił do procesu, uczestniczył też w sprawach będących w toku z poprzednich lat.

W uzasadnionych przypadkach, w imieniu konsumentów, pani rzecznik sporządzała sprzeciwy od nakazów zapłaty, także tych wydanych w elektronicznym postępowaniu sądowym. Przygotowywała pisma procesowe, wnioski oraz pisma w postępowaniu przed sądami i komornikami.

[cyt]- Biuro rzecznika udzielało również pomocy w sprawach konsumenckich dotyczących postępowania upadłościowego, zarówno w upadłości przedsiębiorcy jak i upadłości konsumenckiej - dodaje Joanna Piątkowska./cyt]

Powiatowy Rzecznik Konsumentów udzielał mieszkańcom powiatu pomocy prawnej w dochodzeniu prawomocnie zasądzonego świadczenia w postępowaniu egzekucyjnym. Polegało to m. in. na sporządzaniu wniosków o nadanie klauzuli wykonalności, egzekucyjnych, a także o wszczęcie egzekucji oraz prowadzenie wszelkiej korespondencji z sądami i komornikami.

Jak się dowiadujemy, w przypadku nieuzasadnionego postępowania egzekucyjnego lub windykacyjnego rzecznik udzielał porad konsumentom oraz sporządzał sprzeciwy i skargi egzekucyjne czy powództwa przeciwegzekucyjne.

Osób, które muszą skorzystać z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów, jest coraz więcej. Widzimy to na przykład po sprawach naszych czytelników, którzy zgłaszają się do redakcji z prośbą o informacje, jak skontaktować się PRK.

Wszystkim, którzy potrzebują lub będą potrzebować pomocy rzecznika, przypominamy więc, że przyjmuje interesantów w budynku przy al. Ratuszowej 38 w Inowrocławiu w pokoju nr 146 na trzecim piętrze. Osobiście spotkać można się z rzecznikiem w poniedziałki i wtorki w godz. 7.30-15.30 oraz w środy w godzinach 8-12. Natomiast Biuro PBR czynne jest od poniedziałku do wtorku w godz. 7-15.30 i od środy do piątku w godz. 7-15. Kontakt telefoniczny pod numerem: 52 35 92 106.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska