Odkrywamy Bydgoszcz, odcinek 1

Niedawno obchodzono Światowy Dzień Konsumenta. Była więc okazja do podsumowania działalności powiatowego rzecznika w 2021 roku. Można powiedzieć, że Joanna Piątkowska, która piastuje ten urząd, na brak pracy narzekać nie mogła. Interweniowała w 266 sprawach zgłoszonych przez mieszkańców.
- Najwięcej spraw dotyczyło umów kupna-sprzedaży odzieży, obuwia, galanterii, a także urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego. Natomiast z zakresu świadczenia usług najwięcej dotyczyło sektora energetycznego i wodnego, turystyki i rekreacji a także telekomunikacji - relacjonuje Joanna Piątkowska.
Pani rzecznik zauważa, że konsumenci najczęściej składali skargi z tytułu odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, z tytułu rękojmi, a rzadziej z tytułu gwarancji.
W 2021 roku rzecznik konsumentów wytoczył 33 powództwa na rzecz mieszkańców powiatu inowrocławskiego, w 8 sprawach wstąpił do procesu, uczestniczył też w sprawach będących w toku z poprzednich lat.
W uzasadnionych przypadkach, w imieniu konsumentów, pani rzecznik sporządzała sprzeciwy od nakazów zapłaty, także tych wydanych w elektronicznym postępowaniu sądowym. Przygotowywała pisma procesowe, wnioski oraz pisma w postępowaniu przed sądami i komornikami.
[cyt]- Biuro rzecznika udzielało również pomocy w sprawach konsumenckich dotyczących postępowania upadłościowego, zarówno w upadłości przedsiębiorcy jak i upadłości konsumenckiej - dodaje Joanna Piątkowska./cyt]
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udzielał mieszkańcom powiatu pomocy prawnej w dochodzeniu prawomocnie zasądzonego świadczenia w postępowaniu egzekucyjnym. Polegało to m. in. na sporządzaniu wniosków o nadanie klauzuli wykonalności, egzekucyjnych, a także o wszczęcie egzekucji oraz prowadzenie wszelkiej korespondencji z sądami i komornikami.
Jak się dowiadujemy, w przypadku nieuzasadnionego postępowania egzekucyjnego lub windykacyjnego rzecznik udzielał porad konsumentom oraz sporządzał sprzeciwy i skargi egzekucyjne czy powództwa przeciwegzekucyjne.
Osób, które muszą skorzystać z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów, jest coraz więcej. Widzimy to na przykład po sprawach naszych czytelników, którzy zgłaszają się do redakcji z prośbą o informacje, jak skontaktować się PRK.
Wszystkim, którzy potrzebują lub będą potrzebować pomocy rzecznika, przypominamy więc, że przyjmuje interesantów w budynku przy al. Ratuszowej 38 w Inowrocławiu w pokoju nr 146 na trzecim piętrze. Osobiście spotkać można się z rzecznikiem w poniedziałki i wtorki w godz. 7.30-15.30 oraz w środy w godzinach 8-12. Natomiast Biuro PBR czynne jest od poniedziałku do wtorku w godz. 7-15.30 i od środy do piątku w godz. 7-15. Kontakt telefoniczny pod numerem: 52 35 92 106.
- Tak wyglądają najprzystojniejsi mężczyźni z Inowrocławia na Instagramie!
- Takie są ceny ogródków działkowych w powiecie inowrocławskim!
- Oto najlepsi ginekolodzy w Inowrocławiu według opinii pacjentek. Zobacz ranking
- Oddam za darmo w Inowrocławiu i okolicach. Zobaczcie zdjęcia. Może coś się Wam przyda
- Duży pożar w Broniewicach pod Janikowem. Palą się tworzywa sztuczne
- Wielki pożar zakładu przetwarzającego tworzywa sztuczne w Broniewicach [zdjęcia]