Projektant zakłada, że trasa przebiegać będzie od nowego ronda na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 241 kierunek Nakło nad Notecią) oraz 242 (kierunek Wyrzysk), które wybudowano w ub.r. i łączyć się będzie z drogą wojewódzką nr 189 (kierunek Złotów), z drogą powiatową prowadzącą do Nowego Dworu i drogą wojewódzką nr 241 od strony północnej (kierunek Sępólno Krajeńskie).
Ma powstać trasa jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, która będzie dostosowana dla pojazdów o nośności do 11,5 tony na oś. Wykonawcy czynią starania, by nowa trasa nie kolidowała z planami rozwoju gminy.
Pierwsze spotkanie z przedstawicielami samorządu odbyło się w styczniu, kluczowe dla kształtu obwodnicy będą jednak konsultacje społeczne, które będą w przyszłą środę. Spotkanie będzie o godz. 18 w Centrum Aktywności Seniora przy ul. Mickiewicza 22B w Więcborku. Uczestnicy poznają wstępne warianty trasy. Najkrótsza - przed Witunią - to 4 km 200 metrów, dwie pozostałe to 5 km 400 metrów i 5 km 600 metrów.
Wytyczając plan budowy obwodnicy, wykonawca zwraca uwagę m.in. na istniejący podział działek, odległości od zabudowań, zapewnienie dojazdu do posesji. Chce też uniknąć wyburzeń i ograniczyć ingerencję w środowisko naturalne.
Koszt opracowania projektu wynosi 171,5 tys. zł. Jego przygotowanie i uzyskanie decyzji środowiskowej zajmie około dwóch lat. To dla wariantu wskazanego na konsultacjach społecznych jako preferowanego (najkorzystniejszego), będzie uzyskiwana decyzja środowiskowa.
- Zwracaliśmy projektantom uwagę na brak kolizji z budynkami - mówi „Pomorskiej” burmistrz Waldemar Kuszewski. - Wartość zadania nie jest znana, ale według projektantów droga tej klasy to koszt ok. 10 milionów zł za kilometr.
