Jan Kolański, prezes Colian Holding powiedział serwisowi portalspozywczy.pl, że praktyki sieci handlowych, wzrost cen surowców oraz wahania kursów walut mocno nadwyrężyły wyniki producentów, tym samym wyczerpując ich możliwości w zakresie udzielania dodatkowych rabatów.
CZYTAJ TEŻ: Jan Kolański, twórca giełdowej Grupy Colian, dynamicznie obraca miliardami
W rozmowie z tym portalem Kolański podkreślił, że sieci przyzwyczaiły klientów do dokonywania zakupów konkretnych produktów wyłącznie w okresie promocji. - Powoduje to zmniejszanie marży handlowej sieci, co przekłada się na coraz to wyższe żądania dodatkowych obniżek cenowych ze strony producenta. Praktyki sieci handlowych, wzrost cen surowców oraz wahania kursów walut mocno nadwyrężyły wyniki producentów, tym samym wyczerpując ich możliwości w zakresie udzielania dodatkowych rabatów - powiedział Jan Kolański. - Handel będzie musiał wrócić do wcześniejszych zasad działania, gdzie promocja była "świętem" czy okazją, a nie permanentnym systemem sprzedaży, realizowanym przez sieci handlowe.
Prezes Colian Holding zaznacza, że obecnie klienci są mniej lojalni wobec detalistów, ale nadal liczy się dla nich produkt markowy, gwarantujący określoną jakość - czytamy w portaluspozywczym.pl
Źródło: portalspozywczy.pl
