Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klienci o kasach samoobsługowych: "Pod przykrywką samoobsługi robimy za pracowników"

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Klienci: „Wizyty w sklepach są stresujące. Nie dość, że ceny są kosmiczne, to jeszcze trzeba się samemu obsłużyć.”
Klienci: „Wizyty w sklepach są stresujące. Nie dość, że ceny są kosmiczne, to jeszcze trzeba się samemu obsłużyć.” Agnieszka Olejniczak/zdjęcie ilustracyjne
- Udogodnienie? W zwykłych kasach wcześniej siedziały trzy osoby, teraz jedna i musi jeszcze podchodzić pomagać przy samoobsługowych. Jest zamieszanie i nerwówka - twierdzą kupujący. Zebraliśmy najciekawsze opinie dotyczące kas samoobsługowych w sklepach.

Nasz niedawny artykuł o tym, co myślą niektórzy klienci o kasach samoobsługowych w sklepach, rzucając o nich soczyste epitety, wywołał lawinę komentarzy.

Przypominamy go tutaj:

Klienci komentują go również w realu.

Trzeba długo czekać, aż ktoś podejdzie

- Nie znoszę kas samoobsługowych, to chyba ułatwienie tylko dla sklepu, bo na pewno nie dla klientów. To, co napisali o nich w "Pomorskiej" to wszystko prawda, w pełni się zgadzam - usłyszeliśmy z ust mieszkanki Inowrocławia, którą spotkaliśmy 27 maja przed południem w Biedronce przy ulicy Solnej w Inowrocławiu. - A tak w ogóle, jak już jesteśmy przy głosie, to najbardziej lubimy z mężem robić zakupy w Kauflandzie na osiedlu Rąbin.

Po naszym artykule zadzwonił też telefon z biura prasowego znanego dyskontu.

Oto, co usłyszeliśmy:

- Nie zgadzamy się, że samokasowanie to udręka dla klientów. To udogodnienie i bardzo dobry pomysł, głównie dla tych, którzy nie mają dużo zakupów. Idea była taka, by takie osoby nie musiały stać długo w kolejce.

Idee często jednak pozostają słuszne tylko w nazwie. Wśród kilkudziesięciu komentarzy, które pojawiły się pod tym artykułem na Facebooku, zdecydowanie przeważają złe opinie o kasach samoobsługowych, dobre można policzyć na palcach.

"Kasjerki będą tracić pracę przez automaty"

Co piszą o kasach pod naszym artykułem? Oto przykłady:

  • Pan Hubert: "Dla mnie to lipa. Czasem masz pięć produktów, a kasa się blokuje i trzeba czekać na kasjerkę."
  • Pani Grażyna: "Mnie często się zawiesza, zwłaszcza jak kupuję karmę lub żwirek dla kota - waga się nie zgadza. Trzeba czekać dość długo, aż ktoś podejdzie z obsługi, tak są wszyscy zajęci. To nie na moje nerwy."
  • Pan Łukasz: "Poza wszelkimi innymi argumentami, jak rozumiem w koszcie produktu są uwzględnione koszty obsługi przez pracownika. Jeśli sam się obsługuję, to powinien być jakiś rabat przy takich zakupach."
  • Pan Radosław: "Jakiś pracownik powinien stać przy tych kasach i doradzać. We Francji nie zdały egzaminu i w wielu sklepach je wycofano. U nas też powinni."
  • Pani Elżbieta: "Przy normalnych kasach i tak są kolejki, wcześniej siedziały trzy osoby, teraz często jedna. Mało tego, musi jeszcze musi podchodzić do tych przy samoobsługowych i pomagać. Jest zamieszanie i nerwówka i... tyle z udogodnień."
  • Pani Barbara:" Na początku korzystałam, ale szybko się zniechęciłam, bo ciągle były z tymi kasami jakieś problemy."
  • Pani Monika: "W Wielkiej Brytanii w supermarketach równolegle są kasy obsługowe i bezobsługowe. Klient ma wybór, gdzie chce pójść . Te drugie dobrze sprawdzają się przy mniejszych zakupach i znacznie zmniejszają kolejki. Jednak zawsze jest w pobliżu pracownik, który podchodzi w razie problemu. U nas trzeba na niego czekać."
  • Pani "Mój mąż nienawidzi tych kas. Zawsze powtarza kasjerkom, że przez nie stracą pracę."
  • Pan Sebastian: "Pod przykrywką samoobsługi robimy za pracowników. A jedyna rzecz, której nie kupimy to nasz czas".
  • Pan Łukasz: "Produkt ma w cenie koszty pracownika. Jeśli klient obsługuje się sam, pracownicy wykonują w tym czasie inne obowiązki w sklepie. Przecież z powodu kas samoobsługowych nie mają wolnego czasu czy dodatku finansowego. Na miejscu sieci handlowych zrobiłbym eksperyment, czyli dałbym X procent rabatu za samoobsługę. Ciekawe, czy wtedy byłyby kolejki do automatów.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska