Zobacz wideo: Śluzy w remoncie – nasza droga na Zachód
Czas podróży koleją z Czerska do Tczewa skróci się aż o 25 minut. Decyzję o inwestycji już podjęto - zlecono właśnie opracowanie dokumentacji, a za nią pójdzie sama inwestycja.
Pociągi z Czerska do Tczewa pojadą nawet z prędkością 160 km/h
Pociągi pasażerskie pojadą nawet 160 km/h, zamiast obecnych 80-120 km/h, a towarowe 120 km/h zamiast obecnych 80 km/h. Zapewni to lepsze i sprawniejsze połączenie kolejowe południowej części Pomorza z Tczewem, skąd odjeżdżają pociągi m.in. do Trójmiasta i Warszawy.
Dokumentacja będzie gotowa do III kwartału 2023 r. Projekt przygotuje Transprojekt Gdański Sp. z o.o. Wartość umowy to 18 mln 522 tys. zł netto. I najważniejsze - realizacja prac będzie możliwa po zabezpieczeniu środków w kolejnej perspektywie finansowej na lata 2021-2027.
- Dzięki planowanej modernizacji linii mieszkańcy Czerska czy Starogardu Gdańskiego szybciej dotrą do Tczewa i Trójmiasta. Podróżni będą mogli korzystać z bardziej funkcjonalnych stacji i zmodernizowanych przystanków - powiedział na uroczystości Dariusz Drelich, wojewoda pomorski.
Łącznice przez gminę Czersk do portu w Gdyni
Planuje się także budowę dwóch łącznic między linią kolejową nr 203 a linią kolejową nr 201 (Łąg Południowy - Czarna Woda oraz Szałamaje - Łąg) z Nowej Wsi Wielkiej przez Bydgoszcz do portu w Gdyni. Łącznice mogą usprawnić przewóz towarów linią z Bydgoszczy do i z portu morskiego w Gdyni.
Łącznie zmodernizowanych zostanie około 100 km linii.
- Szybsze podróże i komfortowe, bardziej dostępne perony, to cele planowanej modernizacji linii Tczew - Czersk oraz Szlachta - Bąk - mówi Przemysław Zieliński z PKP PLK SA. - Elektryfikacja linii zapewni nowe możliwości dla kolei w regionie. Nowe przystanki Tczew Suchostrzygi i Szlachta Zachód zwiększą dostęp do kolei.
Przebudowanych będzie 15 stacji i przystanków na liniach 203 i 215, m.in. w: Starogardzie Gdańskim, Czarnej Wodzie i Czersku. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Oczekiwany komfort obsługi podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią dogodne dostępy do peronów w postaci pochylni oraz wind.
