Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miejskie instytucje i spółki w Grudziądzu mają nowe logo. Ile wyniosły koszty wdrożenia nowej kampanii wizerunkowej?

Aleksandra Pasis
Aleksandra Pasis
Nowe logo, grafiki i gadżety marki "Grudziądz miasto otwarte"
Nowe logo, grafiki i gadżety marki "Grudziądz miasto otwarte" Materiały promocyjne UM Grudziądz
Wprowadzanie strategii nowej marki wizerunkowej miasta zapowiadana przez prezydenta Glamowskiego jesienią 2021 roku została zakończona, a wraz z nią instytucje miejskie i spółki zyskały m.in. nowo logo. Wówczas włodarz Grudziądza mówił: "Budując spójny przekaz, jesteśmy postrzegani jako silna drużyna". O koszty związane z tym działaniem pytała radna PiS-u, Marzena Makowska.

Jak się okazuje, koszty są niemałe... I sięgają - dla 10 miejskich podmiotów - bagatela...! blisko 400 tys. zł (netto)! Jak zaznacza prezydent Grudziądza Maciej Glamowski w odpowiedzi dla radnej Makowskiej, "stworzenie logotypu marki Miasta Grudziądza jednolitego wizerunkowo stało się elementem łączącym i pozwala na szybsze zidentyfikowanie tożsamości Miasta i podmiotów miejskich".

Jak się dowiadujemy, odpowiednio wdrożenie nowego logo kosztowało:

  • Olimpia Grudziądz: 21,6 tys. zł
  • Grudziądzki Klub Motocyklowy: 21, 6 tys. zł
  • Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Nieruchomościami (w tym również Grudziądzkie Towarzystwo Budownictwa Społecznego): 50 tys. zł
  • Geotermia Grudziądz: 42 tys. zł
  • Grudziądzkie Inwestycje Medyczne: 7,2 tys. zł
  • Grudziądzki Park Przemysłowy: 42 tys. zł
  • Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia: 50 tys. zł
  • Miejski Zakład Komunikacji: 40 tys. zł
  • OPEC Grudziądz (wraz z OPEC-BIO i OPEC - TERMO): 80 tys. zł
  • Grudziądzki Holding Komunalny: (jako wykonawca spójnej wizualizacji i koordynator wdrożenia nie poniósł kosztów)
  • Szpital: 42 tys. zł

Całość daje sumę: 396,4 tys. zł.

Przypomnijmy. To Grudziądzki Holding Komunalny zajmował się projektem wdrożenia nowej marki wizerunkowej "Grudziądz miasto otwarte". Jej symbolem graficznym jest Brama Wodna. W ramach kampanii pojawiły się m.in. strony internetowe z jednakową szatą graficzną i logo w obszarach administracji, spółek i szpitala.

Jak zaznacza prezydent Maciej Glamowski w odpowiedzi na zapytanie radnej Marzeny Makowskiej z PiS-u, spółki i szpital poza kosztami zawartymi w umowie z GHK, której przedmiotem było wykonanie logotypu wraz z księgą znaku i systemem identyfikacji wizualnej oraz współudział w jej wdrożeniu, w tym wprowadzeniem nowych logotypów, nie poniosły innych dodatkowych kosztów z tym związanych. Czytamy m.in. "Wszystkie czynności związane z wdrożeniem były realizowane w ramach dotychczasowych zasobów materiałowych i pracy, obowiązujących umów z pracownikami i służbami informatycznymi."

Niektóre spółki zmienią słowo w nazwie z "miejskie" na "grudziądzkie"

Dodajmy, że niektóre z miejskich spółek zgłosiły chęć zmiany nazwy i w nowych logotypach już ona została uwzględniona. Chodziło głównie o to, żeby zastąpić słowo "miejskie" - słowem "grudziądzkie", aby jeszcze bardziej utożsamiać się z Grudziądzem. Taką zmianę zasygnalizowały Wodociągi i MPGN. - Formalny proces zmiany nazw spółek trwa - mówi Małgorzata Kosinska, prezes Grudziądzkiego Holdingu Komunalnego, odpowiedzialnego za wdrożenie nowej marki wizerunkowej.

Materiały biurowe zarówno w spółkach, administracji miejskiej, szpitalu są sukcesywnie zastępowane nowymi, a informatycy dostosowują strony internetowe do nowej wizualizacji.

Punktem wyjścia do budowania nowej marki - jak jesienią 2021 roku zapowiadał Maciej Glamowski - miała być odpowiedź na pytanie z czym nam powinien kojarzyć się Grudziądz? Prezydent wówczas wyjaśniał: "Jako miasto o bogatej tradycji, historii, zasobach kulturowych powinno kojarzyć z pozytywnym klimatem, miastem doskonale skomunikowanym, z dużym potencjałem inwestorskim, bezpiecznym i przyjaznym dla mieszkańców, inwestorów i turystów, miastem odpowiedzialnego rozwoju, o skutecznej ochronie zdrowia".

Dodajmy, że same grafiki zostały opracowane przez osobę zatrudnioną w Ratuszu. Prezydent w 2021 roku informując o nowej marce "Grudziądz miasto otwarte" zaznaczał: "Musimy budować pozytywny wizerunek miasta. W pewnych obszarach nie ma spójności i teraz chcemy to zmienić, usprawnić. (...) Budując spójny przekaz, jesteśmy postrzegani jako silna drużyna".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska