Miejskie instytucje i spółki w Grudziądzu mają nowe logo. Ile wyniosły koszty wdrożenia nowej kampanii wizerunkowej?

Aleksandra Pasis
Aleksandra Pasis
Nowe logo, grafiki i gadżety marki "Grudziądz miasto otwarte"
Nowe logo, grafiki i gadżety marki "Grudziądz miasto otwarte" Materiały promocyjne UM Grudziądz
Wprowadzanie strategii nowej marki wizerunkowej miasta zapowiadana przez prezydenta Glamowskiego jesienią 2021 roku została zakończona, a wraz z nią instytucje miejskie i spółki zyskały m.in. nowo logo. Wówczas włodarz Grudziądza mówił: "Budując spójny przekaz, jesteśmy postrzegani jako silna drużyna". O koszty związane z tym działaniem pytała radna PiS-u, Marzena Makowska.

Jak się okazuje, koszty są niemałe... I sięgają - dla 10 miejskich podmiotów - bagatela...! blisko 400 tys. zł (netto)! Jak zaznacza prezydent Grudziądza Maciej Glamowski w odpowiedzi dla radnej Makowskiej, "stworzenie logotypu marki Miasta Grudziądza jednolitego wizerunkowo stało się elementem łączącym i pozwala na szybsze zidentyfikowanie tożsamości Miasta i podmiotów miejskich".

Jak się dowiadujemy, odpowiednio wdrożenie nowego logo kosztowało:

  • Olimpia Grudziądz: 21,6 tys. zł
  • Grudziądzki Klub Motocyklowy: 21, 6 tys. zł
  • Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Nieruchomościami (w tym również Grudziądzkie Towarzystwo Budownictwa Społecznego): 50 tys. zł
  • Geotermia Grudziądz: 42 tys. zł
  • Grudziądzkie Inwestycje Medyczne: 7,2 tys. zł
  • Grudziądzki Park Przemysłowy: 42 tys. zł
  • Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia: 50 tys. zł
  • Miejski Zakład Komunikacji: 40 tys. zł
  • OPEC Grudziądz (wraz z OPEC-BIO i OPEC - TERMO): 80 tys. zł
  • Grudziądzki Holding Komunalny: (jako wykonawca spójnej wizualizacji i koordynator wdrożenia nie poniósł kosztów)
  • Szpital: 42 tys. zł

Całość daje sumę: 396,4 tys. zł.

Przypomnijmy. To Grudziądzki Holding Komunalny zajmował się projektem wdrożenia nowej marki wizerunkowej "Grudziądz miasto otwarte". Jej symbolem graficznym jest Brama Wodna. W ramach kampanii pojawiły się m.in. strony internetowe z jednakową szatą graficzną i logo w obszarach administracji, spółek i szpitala.

Jak zaznacza prezydent Maciej Glamowski w odpowiedzi na zapytanie radnej Marzeny Makowskiej z PiS-u, spółki i szpital poza kosztami zawartymi w umowie z GHK, której przedmiotem było wykonanie logotypu wraz z księgą znaku i systemem identyfikacji wizualnej oraz współudział w jej wdrożeniu, w tym wprowadzeniem nowych logotypów, nie poniosły innych dodatkowych kosztów z tym związanych. Czytamy m.in. "Wszystkie czynności związane z wdrożeniem były realizowane w ramach dotychczasowych zasobów materiałowych i pracy, obowiązujących umów z pracownikami i służbami informatycznymi."

Niektóre spółki zmienią słowo w nazwie z "miejskie" na "grudziądzkie"

Dodajmy, że niektóre z miejskich spółek zgłosiły chęć zmiany nazwy i w nowych logotypach już ona została uwzględniona. Chodziło głównie o to, żeby zastąpić słowo "miejskie" - słowem "grudziądzkie", aby jeszcze bardziej utożsamiać się z Grudziądzem. Taką zmianę zasygnalizowały Wodociągi i MPGN. - Formalny proces zmiany nazw spółek trwa - mówi Małgorzata Kosinska, prezes Grudziądzkiego Holdingu Komunalnego, odpowiedzialnego za wdrożenie nowej marki wizerunkowej.

Materiały biurowe zarówno w spółkach, administracji miejskiej, szpitalu są sukcesywnie zastępowane nowymi, a informatycy dostosowują strony internetowe do nowej wizualizacji.

Punktem wyjścia do budowania nowej marki - jak jesienią 2021 roku zapowiadał Maciej Glamowski - miała być odpowiedź na pytanie z czym nam powinien kojarzyć się Grudziądz? Prezydent wówczas wyjaśniał: "Jako miasto o bogatej tradycji, historii, zasobach kulturowych powinno kojarzyć z pozytywnym klimatem, miastem doskonale skomunikowanym, z dużym potencjałem inwestorskim, bezpiecznym i przyjaznym dla mieszkańców, inwestorów i turystów, miastem odpowiedzialnego rozwoju, o skutecznej ochronie zdrowia".

Dodajmy, że same grafiki zostały opracowane przez osobę zatrudnioną w Ratuszu. Prezydent w 2021 roku informując o nowej marce "Grudziądz miasto otwarte" zaznaczał: "Musimy budować pozytywny wizerunek miasta. W pewnych obszarach nie ma spójności i teraz chcemy to zmienić, usprawnić. (...) Budując spójny przekaz, jesteśmy postrzegani jako silna drużyna".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie