https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nieuczciwi podatnicy pod lupą

Joanna Lewandowska
Władze miasta kilkakrotnie zapowiadały uszczelnienie miejskiego systemu podatkowego. Kontrole rozpoczęły się wkrótce po tym jak do ratusza wpłynął donos, że nie wszyscy płacą tyle ile powinni.

- Zapowiadane przeze mnie podczas sesji Rady Miejskiej w Lipnie kontrole podatkowe zostały już rozpoczęte i przebiegają etapowo - wyjaśnia Jolanta Maciejko, skarbnik miasta. Pierwszy etap polega na porównaniu danych otrzymanych z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lipnie, Wydziału Geodezji Starostwa Powiatowego w Lipnie i z rejestru działalności gospodarczej Urzędu Miejskiego.
Gdy dane się różnią od deklaracji złożonych przez podatników, urzędnicy wzywają ich do ratusza. Dotychczas w Lipnie porównano 65 nieruchomości, w których prowadzona jest działalność gospodarcza i wystosowano 24 wezwania do złożenia wyjaśnień.

- Jeżeli osoby wezwane nie zgłoszą się do nas i nie wyjaśnią rozbieżności, przeprowadzimy kontrolę u podatnika - zapowiada skarbnik Maciejko. - Przygotowujemy już listę mieszkańców, którzy pomimo wezwań nie zgłosili się w celu złożenia wyjaśnień w sprawie różnic wynikających z ewidencji oraz złożonych deklaracji.

Skarbnik zapewnia, że urzędnicy odpowiedzialni za miejskie opłaty i podatki, na bieżąco wysyłają upomnienia do osób, które nie zapłaciły podatków w obowiązujących terminach. Wielu lipnowian ociąga się z regulowaniem należności. - Za pierwsze półrocze wysłaliśmy siedemset cztery upomnienia z tytułu zaległego podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych - mówi Jolanta Maciejko. - Jeżeli podatnik nie zareaguje na wezwanie wystawiony zostanie tytuł wykonawczy. Wówczas ściąganiem należności zajmie się komornik.

W ubiegłym roku jego pomoc była konieczna w 422 przypadkach. Podatnicy zalegali z płatnościami za nieruchomości i środki transportu na ponad 95 tys. zł. Ratuszowi udało się do tej pory wyegzekwować ponad 50 tys. złotych.

Komentarze 33

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A czy lokani pstrykacze slubnych zdjec zatrudnienie w magistracie czy tez przybytku kultury placa podatki? sa legalnie dzialajacymi firmami?czy chalturzom?Urzad skarbowy powinnien sie temu przyjrzec.
G
Gość
W dniu 20.08.2009 o 13:32, komisarz Ryba napisał:

Tak, znależli kilka garaży nieopodatkowanych u emerytów, a dużych magazynów jeszcze szukają !


Ta. I odktyli że jeden ważny zaradny przez lata kantował miasto na podatkach. I nie tylko.
k
komisarz Ryba
W dniu 20.08.2009 o 10:51, :-) napisał:

I co ? wyłapali już tych nieuczciwych podatników ? Jakoś nic się nie chwalą, a to tak nie po PiSowsku



Tak, znależli kilka garaży nieopodatkowanych u emerytów, a dużych magazynów jeszcze szukają !
:-)
W dniu 15.08.2009 o 09:42, gosc napisał:

Tak trzeba aby tacy jak ty i to twoje zkorumpowane otoczenie byli skromniejsi.



I co ? wyłapali już tych nieuczciwych podatników ? Jakoś nic się nie chwalą, a to tak nie po PiSowsku
g
gosc
W dniu 15.08.2009 o 00:36, :-) napisał:

Podziel się tą wiedzą z fiskusem albo zamilcz na zawsze !



Tak trzeba aby tacy jak ty i to twoje zkorumpowane otoczenie byli skromniejsi.
t
temida3
W dniu 15.08.2009 o 00:36, :-) napisał:

Podziel się tą wiedzą z fiskusem albo zamilcz na zawsze !


Swoje groxby zachowaj dla " swoich"!
Popieram tych, którzy wreszcie PRZEMÓWILI!!!
Dozobaczenia wieczorem!
P.S.
Mam nadzieję ( popartą wiedzą i empirią), że do Lipna już " weszło Prawo"(!)
:-)
W dniu 14.08.2009 o 19:35, gosc napisał:

Bardzo ciekawe spostrzeżenie, lenistwo wszystko tłumaczy. Każde oszustwo można wytłumaczyć aktywnością i przedsiębiorczością czyż tak? A wiec jak może osoba zarabiająca 3-4 tys miesięcznie postawić sobie nowy dom oraz kupić nowy samochód z salonu i to wszystko w 2 latach. Dla mnie to bardzo dziwne. Albo ktoś w tym samym czasie zmienia samochód, wykonuje remont kapitalny domu, buduje następny. Nie jest obciążony kredytami, korzysta z wczasów podczas urlopu. I to też urzędnik. To według ciebie też przedsiębiorczość. Coś ty chyba nie pasuje. I proszę nie plącz przedsiębiorczość z kombinatorstwem.



Podziel się tą wiedzą z fiskusem albo zamilcz na zawsze !
g
gosc
W dniu 14.08.2009 o 15:00, przedsiębiorca napisał:

Najlepiej swoje lenistwo tłumaczyć tym, że inni są nieuczciwi to mają, a ja jestem uczciwy to nie mam. To takie polskie !Ja osobiście pochodzę z biednej rodziny ale przez 20 lat ciężkiej pracy dorobiłem się dość sporego majątku !



Bardzo ciekawe spostrzeżenie, lenistwo wszystko tłumaczy. Każde oszustwo można wytłumaczyć aktywnością i przedsiębiorczością czyż tak? A wiec jak może osoba zarabiająca 3-4 tys miesięcznie postawić sobie nowy dom oraz kupić nowy samochód z salonu i to wszystko w 2 latach. Dla mnie to bardzo dziwne. Albo ktoś w tym samym czasie zmienia samochód, wykonuje remont kapitalny domu, buduje następny. Nie jest obciążony kredytami, korzysta z wczasów podczas urlopu. I to też urzędnik. To według ciebie też przedsiębiorczość. Coś ty chyba nie pasuje. I proszę nie plącz przedsiębiorczość z kombinatorstwem.
G
Gość
W dniu 14.08.2009 o 15:00, przedsiębiorca napisał:

Najlepiej swoje lenistwo tłumaczyć tym, że inni są nieuczciwi to mają, a ja jestem uczciwy to nie mam. To takie polskie !Ja osobiście pochodzę z biednej rodziny ale przez 20 lat ciężkiej pracy dorobiłem się dość sporego majątku !


Zaraz Ci tu ktoś odpowie, że podejrzewa nieuczciwość i że powinien się Tobą zainteresować urząd skarbowy...
p
przedsiębiorca
W dniu 13.08.2009 o 19:08, Gość napisał:

Polska to dziwny kraj. Urząd Skarbowy zauważy parę złotych różnicy a ślepy jest na dziesiątki czy setki tysięcy. Osoba zarabiająca rocznie pięćdziesiąt tysięcy inwestuje w zakupy działek, mieszkań czy samochodów dwukrotnie więcej. Jak to jest możliwe i z czego ona żyje. Dziwny jest ten kraj zaiste, dziwny. I tak z pokolenia na pokolenie przykład jasny. Uczciwą pracą się nie dorobisz. Lecz nie wszyscy są tacy.



Najlepiej swoje lenistwo tłumaczyć tym, że inni są nieuczciwi to mają, a ja jestem uczciwy to nie mam. To takie polskie !
Ja osobiście pochodzę z biednej rodziny ale przez 20 lat ciężkiej pracy dorobiłem się dość sporego majątku !
G
Gość
W dniu 13.08.2009 o 09:28, gosc napisał:

Prócz tych o których mówisz ja bym prześwietlił również kadrę kierownicza w samorządach nie zapominając o Powiatowym Urzędzie Pracy. Podejrzewam iż te domy i samochody nie biorą się z oszczędności z lat mienionych czy z bieżącej płacy.



Polska to dziwny kraj. Urząd Skarbowy zauważy parę złotych różnicy a ślepy jest na dziesiątki czy setki tysięcy. Osoba zarabiająca rocznie pięćdziesiąt tysięcy inwestuje w zakupy działek, mieszkań czy samochodów dwukrotnie więcej. Jak to jest możliwe i z czego ona żyje. Dziwny jest ten kraj zaiste, dziwny. I tak z pokolenia na pokolenie przykład jasny. Uczciwą pracą się nie dorobisz. Lecz nie wszyscy są tacy.
B
Bohun
W dniu 13.08.2009 o 09:09, podatnik napisał:

A co z podatkami naszych lipnowskich "nowobogackich" Moze wladze przyjzaly by sie. w jaki sposob rosna fortuny ,aby nie byly zaskoczone jak ostatnio afera skepska.Nie tak dawno ten biznesmen byl bywalcem salonow wszelkiej powiatowej wladzy odpowiedzialnej za porzadek i przestrzeganie prawa tego skarbowego tez i nagle spadl z piedestalu!!!! A wszyscy ktorzy sie temu przygladali sa niemilo zaskoczeni!!!!! Czy beda nastepni ?????? A moze wladze skarbowe powiedza cos stroza prawa ile placa podatkow Ci z milionowymi majatkami??? Miasto i my podatnicy nie bedziemy tacy biedni !!!!!



Trochę straszno i trochę śmieszno jak to mówią Ukraincy !
Z
Ziemek
W dniu 13.08.2009 o 11:03, gosc napisał:

Mamy nowe kierownictwo w Urzedzie Skarbowym. Policji nie uwiklane w dawne szemrane uklady moze zrobia cos aby ich afery nie zaskakiwaly.



a idżta kumie przez pola, we wsi moskal stoi......
g
gosc
Mamy nowe kierownictwo w Urzedzie Skarbowym. Policji nie uwiklane w dawne szemrane uklady moze zrobia cos aby ich afery nie zaskakiwaly.
~gość~
W dniu 13.08.2009 o 09:28, gosc napisał:

Prócz tych o których mówisz ja bym prześwietlił również kadrę kierownicza w samorządach nie zapominając o Powiatowym Urzędzie Pracy. Podejrzewam iż te domy i samochody nie biorą się z oszczędności z lat mienionych czy z bieżącej płacy.


Popieram całkowicie,ale kto to w Lipnie prześwietli?To by musiała przybyć jakaś centralna policja skarbowa,czy jakoś tak!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska