Odcinek ten ku uciesze nie tylko dojezdnych pracujących w pobliskiej Bydgoszczy pasażerów, pokonywany jest już obecnie w czasie 7 minut. Po latach zabiedzonej infrastruktury trakcyjnej gdzie pociągi potrafiły poruszać się nawet z prędkością mniejszą niż 20 km na godz., rokowania na przyszłość mogą napawać optymizmem.
Przeczytaj także: Strona internetowa i klip promocyjne BiT City kosztowały prawie 50 tys. zł. To dużo czy mało?
Zaplanowany na okres dwóch lat, zakres robót inwestycyjnych, ma przynieść poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr.18 na odcinku pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą. W ramach prowadzonych prac rewitalizacyjnych, przewidywana jest naprawa powierzchni kolejowej w obu kierunkach na odcinku 53 kilometrów. Remontowi poddanych zostanie również 18 przejazdów kolejowych i ponad 50 rozjazdów torowych.
O istotnym znaczeniu tego węzła kolejowego dla PKP, Przewozów Regionalnych i innych przewoźników, a przede wszystkim mieszkańców największych miast województwa kujawsko-pomorskiego przekonywać nikogo nie trzeba. Pamiętać należy, że całość przedsięwzięcia na kwotę około 183 mln złotych ma usprawnić komunikację, nie tylko dla ośrodków objętych projektem Bydgosko-Toruńskiej Szybkiej Kolei Metropolitalnej, a przyniesie również wymierne efekty czasu dojazdu także do innych polskich miast jak Łódź, Warszawa, Lublin, Rzeszów, Katowice czy Kraków. Zakończenie realizacji projektu planowane jest na 2014 rok.
Przejazd na odcinku Bydgoszcz Łęgnowo - Solec Kujawski osobiście przetestował autor relacji Rafał Dębicki z Solca Kujawskiego.
Czytaj e-wydanie »