- Autobus ma dwa silniki centralne o bardzo dużej mocy 160 kilowatów, baterie znajdują na dachu pojazdu czyli w miejscu najbardziej bezpiecznym chronionym przed kolizją. Może pomieścić ponad 120 pasażerów. Ma 40 miejsc siedzących - o zaletach pojazdu mówi Marta Chmolewska, kierownik regionalny kierownik sprzedaży autobusów MAN. - Może przejechać 350 km.
Ponieważ znajdujemy się w okresie świątecznym, wewnątrz pojazdu jest oświetlenie LED w wersji kolorowej, świątecznej. Testowany na grudziądzkich ulicach MAN jest w sprzedaży od dwóch lat. Produkowany w fabryce w Starachowicach.
MZK Grudziądz użytkuje już autobusy elektryczne, jednak testowany MAN jest pierwszym przegubowcem w pełni napędzany silnikami elektrycznymi. Komfort jazdy chwali sobie Łukasz Cybulski, kierowca przegubowca: - Jest zdecydowanie ciszej podczas jazdy niż w innych autobusach. Co jest najważniejsze podczas prowadzenia pojazdu o takich gabarytach? - Dostosowanie do warunków. Trzeba po prostu obserwować co na drodze się dzieje.
Władze MZK mają nadzieję, że dzięki uruchomieniu Krajowego Planu Odbudowy będzie możliwość przy wsparciu finansowym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w niedługim czasie zakupić kolejne autobusy elektryczne - właśnie przegubowe.
Po ulicach Grudziądza jeździ w pełni elektryczny 18-metrowy ...
