- Według nas w projekcie popełniono poważne błędy - uważa Tomasz Kaliszewski ze Stowarzyszenia "Giełda Grudziądzka". - Poza tym jest opóźnienie na budowie, a my wciąż nie znamy stawek za czynsz w nowej hali. Chcemy o tym wszystkim rozmawiać z władzami miasta, które jest inwestorem oraz zarządem Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Nieruchomościami, administratorem tego obiektu. Liczymy na rychłe spotkanie i na to, że nie jest jeszcze za późno aby uwzględnić nasze postulaty co do budowy hali.
Zgodnie z pierwotnymi szacunkami inwestycja polegająca na:
budowie drogi łączącej ulicę Karabinierów z Łyskowskiego w postaci ronda
budowie hali targowej wraz z miejscami parkingowymi i infrastrukturą wokół
nadzorze inwestorskim nad tymi inwestycjami.
miała zostać zakończona z końcem czerwca br. Następnie aneksowano umowę z terminem końca sierpnia br. Okazuje się jednak, że roboty mogą potrwać jeszcze dłużej.
Czytaj także:
Późną jesienią będą mogli wprowadzić się hurtownicy
- Opóźnienie jest spowodowane koniecznością wymiany gruntu pod halą oraz wszystkimi drogami i placami parkingowymi. Szczegółowe badania geologiczne po rozpoczęciu prac wykazały taką potrzebę - wyjaśnia Rafał Kozłowski z biura rzecznika Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
W związku z tym, jak informuje Rafał Kozłowski, zakończenie prac planowane jest na połowę listopada 2024 roku. Oddanie obiektu do użytkowania z kolei przewidziane jest na koniec listopada. - Niestety, wymiana gruntu zajęła więcej czasu niż przewidywano - dodaje Rafał Kozłowski.
Jaki zakres został już wykonany? M. in.:
wszystkie instalacje podziemne
cała bryła hali wraz z instalacjami i konstrukcją pod ścianki działowe
zaplecze socjalne wraz z sanitariatami (konstrukcja i zabudowa z płyt GK).
wymieniono grunt pod halą, placami i drogami.
większość podbudowy pod halą i placami
zbiorniki pożarowe.
Co natomiast jest jeszcze do zrobienia?

Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja
Wykończenie wnętrza hali: ścianki działowe, zaplecze socjalne (malowanie i biały montaż), obróbki wewnętrzne, montaż bram.
Prace drogowe: ukończenie podbudowy, wykończenie kanalizacji deszczowej, ułożenie kostki.
Instalacja fotowoltaiczna oraz trafostacja kontenerowa.
Pisaliśmy też:
MPGN analizuje wysokość opłat za czynsz w nowej hali
Jeśli chodzi o "zarzuty" hurtowników co do projektu inwestycji oraz wątpliwości związanych z cenami wynajmu powierzchni nowej hali to obie kwestie mają zostać omówione podczas roboczego spotkania, które planowane jest w przyszłym tygodniu z prezydentem Grudziądza i władzami MPGN-u.
- Przygotowywane są rozwiązania uwzględniające oczekiwania przedsiębiorców w zakresie budowy. Wprowadzenie zmian będzie musiało spełniać wymogi bezpieczeństwa zgodnie z przepisami BHP i przeciwpożarowymi - zaznacza Rafał Kozłowski.
Trwają też analizy dotyczące stawek czynszu.
Przypomnijmy, że budowa hali i infrastruktury drogowej wokół została dofinasowana z Polskiego Ładu kwotą ponad 22 mln zł. W sprawę uzyskania dotacji była mocno zaangażowana ówczesna wiceminister rolnictwa z PiS-u Anna Gembicka. Dodajmy, że rondo, które ma nosić imię Damazego Klimka, zostało już wybudowane i jest już przejezdne.
Podczas podpisywania umów z wykonawcami na wspomniane inwestycje w maju 2023 roku, prezydent Grudziądza Maciej Glamowski podkreślał: "(...) Oprócz budowy hali targowej, na sąsiedniej działce budowana jest nowa komenda straży pożarnej. To przełomowe inwestycje dla północnej części miasta. Dzięki nim wizerunek zmieni się na lepsze. Ponadto pochłoną one w sumie ponad 65 mln zł, zatem widać jak potężne są to przedsięwzięcia."