https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przygotowania do budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego. Są wstępne warianty przebiegu

Małgorzata Goździalska
Archiwum GP
Będzie kolejne spotkanie informacyjne w sprawie opracowania projektowego obwodnicy Brześcia Kujawskiego. Spotkanie odbędzie się 2 listopada w Brzeskim Centrum Kultury i Historii "Wahadło". Początek o godz.16.

Budowa obwodnicy Brześcia Kujawskiego została ujęta w rządowym " Programie budowy 100 obwodnic". W tym samym programie znalazły się także budowy obwodnic Kowalewa Pomorskiego, Strzelna, Nowej Wsi Wielkiej, Kruszwicy i Lipna. Na jakim etapie są przygotowania do tych inwestycji?

Jak informowaliśmy, pod koniec 2020 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krakowych i Autostrad ogłosiła przetargi na opracowanie "Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej" dla sześciu obwodnic przewidzianych do wykonania w województwie kujawsko-pomorskim. Na przełomie maja i czerwca ubiegłego roku podpisane zostały umowy. Od tego czasu wszystkie obwodnice ujęte w "Programie budowy 100 obwodnic", mające być budowane w województwie kujawsko-pomorskim, weszły w etap opracowania dokumentacji. Jesienią ubiegłego roku odbyły się pierwsze spotkania z mieszkańcami, na których zaprezentowano wstępne warianty przebiegu obwodnic.

Jak informuje GDDKiA w Bydgoszczy, wykonanie wszystkich sześciu obwodnic w systemie "projektuj i buduj" planowane jest na lata 2025-2029. Tymczasem ma być zorganizowane kolejne spotkanie informacyjne w sprawie opracowania projektowego obwodnicy Brześcia Kujawskiego.

Z projektu wynika, że obwodnica będzie biegła po zachodniej stronie miasta zaczynając od drogi krajowej nr 62, a kończyć się będzie na drodze krajowej nr 62 w Pikutkowie, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Brzeskiej Strefy Gospodarczej. Opracowane zostały trzy warianty przebiegu tej trasy. Są one prezentowane na stronie internetowej Urządu Miejskiego w Brześciu Kujawskim. W każdym wariancie długość obwodnicy Brześcia Kujawskiego to ponad 9 km.

Korzyści z zaplanowanej inwestycji? To nie tylko poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu projektowanej drogi, ale i usprawnienie ruchu na kierunku Strzelno-Włocławek, poprawa przepustowości drogi, komfortu przejazdu oraz prędkości ruchu, co powinno się przełożyć na zwiększenie aktywizacji gospodarczej terenów położonych w sąsiedztwie projektowanej trasy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska