W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypominają najważniejsze zasady pozasądowego rozstrzygania sporów z przedsiębiorcą.
Przede wszystkim można z niego skorzystać tylko i wyłącznie jeżeli sprzedawca odrzucił naszą reklamację. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu dostarczenia wszystkich informacji podmiotowi, który się nią zajmuje.
- Postępowanie powinno być bezpłatne. Jednak podmiot, który będzie rozwiązywał spór, może wprowadzić odpłatność, ale w nieznacznej wysokości - zaznaczają w UOKIK.
>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<
Przedsiębiorca, który odrzucił reklamację, zawsze musi poinformować konsumenta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody.
W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa już punkt kontaktowy udzielający pomocy konsumentom i przedsiębiorcom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów.
Można dzwonić pod numer tel. 22 55 60 333, pisać pod adres: [email protected]. lub Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.
INFO Z POLSKI odc.18 - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju.