Sprawniejsze przewozy towarów koleją Śląsk – Bałtyk. Inowrocław omijają obwodnicą kolejową

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Pociągi towarowe nie muszą już przejeżdżać przez Inowrocław. Teraz większość z nich jedzie obwodnicą kolejową
Pociągi towarowe nie muszą już przejeżdżać przez Inowrocław. Teraz większość z nich jedzie obwodnicą kolejową Fot. Marek Weckwerth
Udostępnij:
Sprawniejsze przewozy towarów zapewni kolejowa obwodnica Inowrocławia. To efekt prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii i stacji Jaksice. Na zwiększenie możliwości przewozów towarowych koleją na terenie województwa kujawsko-pomorskiego przeznaczono w ostatnich latach ponad 150 mln zł.

Zobacz wideo: Rynek pracy odporny na pandemię

Jak informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych będzie sprawniejszy i szybszy przejazd pociągów towarowych inowrocławską obwodnicą kolejową. Dedykowana do przewozów towarowych linia Mimowola – Jaksice (nr 741) pozwala ominąć stację Inowrocław. Codziennie korzysta z niej około 40 składów. Kursują tędy pociągi m.in. ze Śląska do portów Trójmiasta. Po zmianach w rozkładzie, od grudnia, składy pojadą z prędkością do 80 km/h (przed pracami 60 km/h). Poprawa stanu technicznego linii zapewnia także bezpieczniejsze przewozy.

PLK we wrześniu i październiku wymieniły jeden z dwóch torów na 7-kilometrowym odcinku linii. Prace objęły także wymianę podkładów w torze na stacji Jaksice.

To też może Cię zainteresować

Zadanie zrealizowało Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska. Wartość prac to 6 mln zł netto ze środków budżetowych.

150 mln zł na sprawniejsze przewozy w regionie

Na realizację zadań zwiększających konkurencyjność przewozów towarowych względem innych środków transportu na terenie woj. kujawsko-pomorskiego PLK przeznaczyły w ostatnich latach łącznie ponad 150 mln zł. Krótszy i bardziej ekonomiczny czas jazdy pociągów z cięższymi ładunkami sprawia, że więcej towarów z dróg może trafić na tory. To korzystne, proekologiczne rozwiązanie.

W ubiegłym roku na linii Mimowola – Jaksice za 2,5 mln zł przebudowany został wiadukt kolejowy. Dzięki temu przez obiekt przejeżdżają już szybciej także cięższe pociągi towarowe.

To też może Cię zainteresować

Efektywność przewozu ładunków zwiększyła wymiana torów i rozjazdów na tzw. kolejowej obwodnicy Bydgoszczy, między Nową Wsią Wielką i Maksymilianowem, oraz na linii między Dziarnowem a Wapiennem (nr 206), co umożliwiło przewóz większej ilości towarów do cementowni „Kujawy” w Bielawach oraz zakładów w Inowrocławiu i Janikowie.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie