Anonimową ankietę w sierpniu i wrześniu wypełniło 124 petentów. Na jej podstawie firma consultingowa dokonała analizy najmocniejszych i najsłabszych punktów magistratu.
Kwestionariusz obejmował szereg problemów, począwszy od tak podstawowych spraw, jak kompetencje urzędników i sprawność obsługi, a skończywszy na czystości w urzędzie i jego otoczeniu. Oceniający mieli do dyspozycji szkolną skalę ocen 1-6 bądź też wybierali spośród różnych wariantów określających stopień zadowolenia.
Więcej informacji ze Świecia znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/swiecie
Pod lupę wzięto siedem wydziałów i referatów. - Wybraliśmy jednostki, z którymi kontaktuje się najwięcej petentów - wyjaśnia sekretarz Leszek Żurek.
beta.pomorska.pl w zupełnie nowej odsłonie. Czekamy na opinie
Aż 89 proc. osób stwierdziło, że urzędnicy zwracają się do nich z szacunkiem. Równie pozytywnie odniesiono się do ich wiedzy merytorycznej, chęci pomocy i przestrzegania przepisów. Żadnych spięć nie powoduje też szybkość obsługi, czytelność formularzy i ogólnie pojęta staranność.
Podczas wypełniania kwestionariusza, ankietowani wskazali wydziały urzędu, w którym załatwiali ostatnio swoje sprawy. Najbardziej zadowoleni wychodzili z Wydziału Gospodarki, Rozwoju i Współpracy Zagranicznej (średnia 5,6), Referatu Zasiłków Rodzinnych (średnia 5,5), Wydziału Finansowego - Referatu Podatków i Opłat Lokalnych, a także USC i Spraw Obywatelskich (średnia 5,4).
Na tym tle niedosyt pozostawia tylko wizerunek strony internetowej ze średnią 4,9. Nie jest źle, ale...- Prowadzimy już rozmowy z dwiema firmami, które mogłoby uczynić naszą witrynę jeszcze najbardziej przejrzystą i tym samym przyjazną dla odwiedzających - tłumaczy Żurek. - Myślę, że nowa strona, mam nadzieję, odpowiadającą oczekiwaniom internautów, ujrzy światło dzienne na początku przyszłego roku.
Czytaj e-wydanie »