Zobacz wideo: W Bydgoszczy trwa budowa mostów. Miasto stoi w korkach
Postępowanie ofertowe, którego przedmiotem jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pod nazwą „Wykonanie przejścia pieszo-rowerowego pod ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego w obrębie zabytkowego mostu wraz z jego przebudową”, włocławski magistrat rozstrzygnął w marcu 2020 roku.
Cztery firmy zainteresowane były przygotowaniem dokumentacji dotyczącej przebudowy mostu nad Zgłowiączką we Włocławku
Przypomnijmy, że zamówienie dotyczyło wykonania kompletnej dokumentacji technicznej przejścia (w formie tunelu) pod ulicą Wyszyńskiego we Włocławku, z włączeniem przejścia do istniejących ciągów pieszo-rowerowych w obrębie mostu nad Zgłowiączką oraz kompletnej dokumentacji technicznej na przebudowę zabytkowego mostu pod ulicą Wyszyńskiego.
Dokumentację opracowuje wybrana w przetargu firma Proplan Wojciech Wawrzyniak z Poznania. Swoje prace wyceniła na niespełna 125 tysięcy złotych brutto (dokładnie - 124 845,00 zł). Oprócz niej, oferty złożyły jeszcze trzy firmy: MBZ Andler Tomczak, Proinżyniera i MSJ Projekt Justyna Nowicka. Prace wyceniły na (odpowiednio): 145140,00 zł brutto, 269793,12 zł brutto oraz 362850,00 zł brutto.
Zwycięska firma na sporządzenie dokumentacji przebudowy mostu drogowego w ciągu ul. Wyszyńskiego, wraz z utworzeniem przejścia pieszo-rowerowego, miała 180 dni od zawarcia umowy.
Most nad Zgłowiączką we Włocławku odzyska historyczny wygląd
W piątek 24 września 2021 roku Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka, poinformował że firma Proplan przygotowała wizualizacje mostu.
- Most odzyska swój historyczny wygląd, a przede wszystkim w sposób bezpieczny i przyjazny dla człowieka połączony zostanie zostanie Park H. Sienkiewicza z Bulwarami – informuje Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka.
Z dokumentacji przetargowej wynika, że wykonawca dokumentacji ma zaprojektować przebudowę zabytkowego mostu w taki sposób, aby przywrócić jego formę architektoniczną sprzed 1914 roku.
Wymagana zgoda Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
Natomiast przejście pieszo-rowerowe pod ulicą Wyszyńskiego w obrębie zabytkowego mostu i połączenie go z istniejącymi ciągami pieszo-rowerowymi, które znajdują się z obu stron mostu i umożliwią komunikację między Parkiem im. Sienkiewicza, a bulwarami, powstać mają w taki sposób, by nie naruszyć konstrukcji mostu i historycznej sieci kanałów Lindleya.
- Zakłada się posadowienie przejścia podziemnego na prawym brzegu rzeki Zgłowiączki, między istniejącymi elementami/sieciami infrastruktury technicznej. Przy projektowaniu należy zwrócić uwagę na to, iż wszystkie elementy istniejącej infrastruktury technicznej, należy odbudować z materiałów o identycznych parametrach wytrzymałościowych lub wyższych. Lokalizacja projektowanego przejścia pod mostem wymaga zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – czytamy w zapytaniu ofertowym.
Warto zaznaczyć, że most drogowy w ul. Wyszyńskiego we Włocławku jest obiektem zabytkowym, dlatego wszelkie ewentualne zmiany w konstrukcji przeprawy również wymagają zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
