https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Termin budowy obwodnicy nieznany. A więc Inowrocławianie znów blokowali ważne skrzyżowanie [zdjęcia]

(FI)
Migawka z blokady skrzyżowania.
Migawka z blokady skrzyżowania. Dominik Fijałkowski
Inowrocławianie po raz kolejny zablokowali jedno z najważniejszych skrzyżowań w mieście - ulic Poznańskiej, Staszica i Górniczej. Powodem było wystąpienie ministra transportu, który stwierdził, że na razie nie widzi szans na budowę inowrocławskiej obwodnicy.

Inowrocław. Blokada skrzyżowania. Mieszkańcy walczą o obwodnicę

Walka o tę trasę, która ma wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy trwa od kilkunastu lat. Obwodnica, choć jej budowa jest ciągle odsuwana, pochłonęła dotychczas kilkadziesiąt milionów złotych, które zainwestowano m. in. w projekty.

Podczas blokady skrzyżowania uczestnicy przyjęli apel do Premiera RP o to, by osobiście przyjrzał się sprawie budowy tej ważnej dla miasta trasy.
- Nasza obwodnica, to nie fanaberie mieszkańców. Jest ona dla nas artykułem pierwszej potrzeby - podkreślali inowrocławianie.

Podczas trwającej pół godziny akcji w mieście utworzyły się potężne korki. Uczestnicy blokady zapewniali, że jeśli nie zmieni ona podejścia decydentów do budowy, prowadzone będą kolejne podobne akcje. W planach jest też wyjazd pod Kancelarię Premiera.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
ziomek

Przede wszystkim trzeba odstąpić od budowy S5 na odcinku z bydgoszcz do Nowych Marz. To wyrzucanie pieniędzy w błoto. Wystarczy dobudować mały kawałek od Gniezna do Torunia, a dalej jest już przecież autostrada. Pieniądze trzeba wydać na coś na prawdę potrzebnego np. ścianę wschodnią!

 

Trasa Poznań - Gniezno -Toruń wpisana jest od wieków w szlaki komunikacyjne nad morze. S5 to tak samo chory pomysł jak nieszczęsne województwo kujawsko-pomorskie z potrzaskanymi siedzibami władzy. Na dodatek konkurującej z sobą władzy państwowej i samorządowej. Z tego nigdy nic dobrego nie powstanie. Proszę zauważyć, że odcinek DK 15, przebiega przez północno wschodnie tereny Wielkopolski, które w latach 50-tych zostały wyrwane Wielkopolsce aby utworzyć województwo bydgoskie.To świadome działanie aby zerwać do końca wielkopolskie więzi z częścią Pałuk i Kujaw Zachodnich. Rachunek ekonomiczny, rozsądek, czas dojazdu do autostrady jednoznacznie przemawiają za DK15... Niestety, górę bierze popieprzona polityka, partyjniactwo i związane z tym patologiczne zachowania ludzi z awansu społecznego roczników 40-50-60z ...

A
Autor1

Przede wszystkim trzeba odstąpić od budowy S5 na odcinku z bydgoszcz do Nowych Marz. To wyrzucanie pieniędzy w błoto. Wystarczy dobudować mały kawałek od Gniezna do Torunia, a dalej jest już przecież autostrada. Pieniądze trzeba wydać na coś na prawdę potrzebnego np. ścianę wschodnią!

 

G
Gość
Pewnie Ty to zgłosisz,co?.Bardzo ciekawe klawiaturowy bohaterze!(czytaj - szczekaczu)

Dobreeee! Dużo tu szczekaczy, podpuszczaczy, hejterów, spamerów i sfrustrowanych dziadów pospolitych co to do baby już się nie nadają to mendzą na forach
"ogóras"
Jeżeli Gazeta pisze publicznie cokolwiek to radze pisac prawdę tzw Inowrocławianie to "dobrowolnie" zdeklarowani pracownicy zakładów podległych prezydentowi!Ciekawe w jaki sposób rozliczy Brejza ich czas pracy od 14 w tym dniu.Mam nadzieję ,że kasę wyłoży z własnej kieszeni.W przeciwnym przypadku jest to sprawa dla prokuratora!

Pewnie Ty to zgłosisz,co?.Bardzo ciekawe klawiaturowy bohaterze!(czytaj - szczekaczu)
J
Juras
Jeżeli Gazeta pisze publicznie cokolwiek to radze pisac prawdę tzw Inowrocławianie to "dobrowolnie" zdeklarowani pracownicy zakładów podległych prezydentowi!Ciekawe w jaki sposób rozliczy Brejza ich czas pracy od 14 w tym dniu.Mam nadzieję ,że kasę wyłoży z własnej kieszeni.W przeciwnym przypadku jest to sprawa dla prokuratora!
G
Gość
Święta prawda. Cała ta S5 w obecnym kształcie to poronony pomysł. Celem województwa powinna być budowa S15, a S5 na zmienionej trasie przez Szubin-Kcynię-Wągrowiec.

Że też cie na ministra nie wzięli. W promocji dołoże jeszcze mojego teścia. Też taki znaffffca drogownictwa jak ty. Komunikacyjnym szmanom brakuje tylko kasy. Ale to pikuś. Może znajdą się szamani od finansów i coć poradzą
i
iks
Święta prawda. Cała ta S5 w obecnym kształcie to poronony pomysł. Celem województwa powinna być budowa S15, a S5 na zmienionej trasie przez Szubin-Kcynię-Wągrowiec.
M
Mariusz
Już kiedyś o tym pisałem, więc przypomnę. Bydgoscy urzędnicy nie pozwolą na budowę obwodnicy Ina dopóki nie rozpocznie się budowa S5. Gdyby za wcześnie zbudować obwodnicę Inowrocławia zniknęłoby wąskie gardło na DK15, wzrosłoby na niej natężenie ruchu, bo w relacji Poznań-Gdańsk wygodniej jechałoby się (nawet dziś jest szybciej) właśnie przez Ino do A1. Przez to zmalałby ruch na krajowej 5 w tej relacji, co jeszcze bardziej podważa sens budowy S5, która w dzisiejszych realiach jest zbędną fanaberią. Aby na siłę uzasadnić budowę ekspresówki przez Bydgoszcz trzeba przekonać kierowców by z Poznania na Olsztyn i Gdańsk jeździli via Bydgoszcz, Grudziądz. A żeby tak było, przeszkody takie jak Inowrocław i Strzelno muszą pozostać na konkurencyjnej DK15 tak długo, jak długo się da. Więc, drodzy Inowrocławianie, mimo, że mi was szkoda, na razie się wypchajcie. Żadnej obwodnicy nie będzie.
q
qui
Jak zwykle-życzliwy swemu miastu inowrocławianin.
Grunt , to żeby było źle!!!!!!!!!!!!!!!!!
R
Robson
Ta cała blokada to wielka ŻENADA !!! Pół godzinki spacerowania w deszczyku z uśmiechem na twarzy w spektaklu pod tytułem "Jakie to wielkie poparcie ma prezydent i jego świta wazeliniarzy", tylko mało kto wie że w zakładach pracy podległym UM były listy "chcących" uczestniczyć w tym całym cyrku. Normalnie jak za wielkiej komuny: "Kto jest Twoim idolem i dlaczego właśnie Lenin?"
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska