Na Rynku-Kolejowym czytamy, że SKM Warszawa otworzyła oferty w przetargu na dostawy 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą utrzymania przez siedem lat. Wystartował jedynie Newag z kwotą mieszczącą się w budżecie zamawiającego.
Oferta na kwotę 667,9 mln brutto
Newag wycenił swoją ofertę na kwotę 667,9 mln zł brutto, w tym 556,8 mln zł za dostawę pojazdów i 111,1 mln zł za usługę utrzymania. Mieści się to w budżecie zamawiającego, który określono na 779,3 mln zł brutto.
Przypomnijmy, to już drugi przetarg na pociągi dla Warszawy. Jak już pisaliśmy, Warszawska Szybka Kolej Miejska odstąpiła - w październiku 2019 roku - od umowy z Pesą na dostawę od 13 do 21 nowych pociągów. Według tamtejszego harmonogramu, pierwszy pociąg Elf 2 miał dotrzeć do SKM Warszawa w lipcu 2019 roku, ale tak się nie stało.
SKM zerwała kontrakt
Pesa nie kryła wtedy, że opóźnienia spowodowały m.in. trudności z płynnością finansową, które uniemożliwiały zakup materiałów i podzespołów.
Skończyło się zerwaniem kontaktu: "Zarząd Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) podjął decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. (PESA) na dostawę 13 pojazdów z powodu niewywiązania się z przyjętych w harmonogramie terminów dostaw".
SKM rozpisała nowy przetarg. Teraz otworzyła oferty. Wystartował tylko Newag.
Linki z Pesy dla Deutsche Bahn. Prezentacja w Dortmundzie:
