https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Włosi na Kujawach i Pomorzu

Oprac. (M)
Goście z Włoch zwiedzą m.in. Toruń
Goście z Włoch zwiedzą m.in. Toruń Marek Weckwerth
Nasz region zwiedza delegacja z Włoch, na czele z Roberto Bizzo, prezydentem autonomicznej prowincji Bolzano (Trydent Górna Adyga, Południowy Tyrol, 116 gmin). Włosi zobaczą Kujawy, Krajnę i Pałuki, Toruń, Inowrocław, Bydgoszcz, Chełmno oraz Dolinę Dolnej Wisły.

Cudzoziemców goszczą gmina Inowrocław oraz Fundacji ORION z Orłowa.

- Nasi goście są szczególnie zainteresowani rozwojem turystyki i wymianą doświadczeń w tym zakresie. Choć Prezydent Bizzo zarządza niezwykle atrakcyjnym turystycznie regionem, o czym mieliśmy okazję się przekonać w maju, Trydent Górna Adyga pozostaje w cieniu potężnych marek turystycznych - głównie Wenecji i Verony - wyjaśnia Agnieszka Kowalkowska, dyrektor biura Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej. - Stąd chęć poszukiwania nowych kontaktów i współpracy. Południowy Tyrol to włoski region o silnych tradycjach rolniczych, przejawiających się m.in. w prostej, naturalnej kuchni. Na tle obfitości światowej sławy zabytków – jego sielskie, górskie krajobrazy pełne pastwisk i winnic, nigdy nie grały pierwszoplanowej roli w krajowym ruchu turystycznym. Współczesna turystyka ma jednak to do siebie, że rzeczy niegdyś pospolite - stają się dziś poszukiwane. Ciągnie nas z przepełnionych i hałaśliwych miast do kwiecistych łąk, rozległych dolin i górskich strumieni. Do prostej wiejskiej kuchni i życzliwych ludzi, którzy nie zdążyli się jeszcze zmęczyć turystami.

Wizyta w naszym województwie jest inicjatywą młodego włoskiego artysty, Mirko Dematte, który dzięki częstym wizytom w Polsce, w tym – w naszym regionie, postanowił łączyć ze sobą ludzi i otwierać nowe drzwi dla promocji obu miejsc. Posługuje się w tym celu dwoma najbardziej wdzięcznymi dziedzinami – kulturą i turystyką. Mirko, od kilku edycji wyścigu Tour de Pologne, jest wykonawcą statuetek dla jego zwycięzców.

- My też zabiegamy o rozwój turystyki, mając po sąsiedzku tak silne marki jak Mazury czy Pomorskie. Chętnie wymienimy nasze doświadczenia i nawiążemy nowe kontakty. Przedstawimy też rozwijany od dwóch lat projekt “Kujawsko-Pomorskich Konstelacji dobrych miejsc” - turystycznej marki województwa - dodaje Agnieszka Kowalkowska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
br

my w grudziadz mamy swojakiego ,,italiano bambino ,, nawet fiacikiem jezdzi a nie jak ojczulko ,,maybachem /. ?  ostatnio nam Go na solankach brakuje ..

J
Jan2

Ciekaw jestem jak Im podobała się Krajnia i jesj największe miasto, moja ukochana Bydgoszcz?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska