Polska Rada Centrów Handlowych, organizacja zrzeszająca inwestorów, deweloperów i najemców centrów handlowych, doceniła kampanię otwarcia Wzorcowni, która była inspirowana tradycją miejsca - dawną Fabryką Fajansu. Jej wiodącym, kreatywnym przesłaniem był kolor będący bezpośrednim nawiązaniem do malowania fajansu, a także radość, dynamizm i rodzina. W kampanii wykorzystano takie nośniki, jak: bilbordy, radio, prasę, Internet oraz przeprowadzono liczne działania typu media i community relations. Głównym celem działań prowadzonych pod hasłem "Wzorcownia jak malowana" było włączenie lokalnych konsumentów w proces przemian i poinformowanie ich o nowych, handlowych i społecznych funkcjach tego miejsca.
Jury PRCH Retail Awards 2010 dostrzegło w otwarciu Wzorcowni istotne regionalne wydarzenie, które miało znaczący wkład w promocję miasta jako nowego ośrodka na handlowej mapie Polski. Wzorcownia została doceniona także za doskonałą integrację z tkanką miejską oraz unikalną koncepcję architektoniczną, otrzymując wyróżnienie Rewitalizacja Roku 2010.
Do pierwszej edycji programu PRCH Retail Awards 2010 nominowanych było 12 projektów w trzech kategoriach: Koncept Handlowy Roku 2010, Centrum Handlowe Roku 2010 oraz Marketing.
Wcześniej Wzorcownia otrzymała także ogólnopolską, prestiżową nagrodę Shopping Centre Awards 2010 w kategorii Koncept Roku oraz była nominowana do finału międzynarodowego konkursu Solal Marketing Awards 2010 w kategorii Grand Opening.
