Czytamy tam dalej, że na 2020 rok z nowej daniny zaplanowano 663 mln zł dochodu. Podatek zawieszony jest jeszcze do końca czerwca, więc to prawie pewne, że zacznie obowiązywać od 1 lipca.
To Cię może też zainteresować
W najbliższe wakacje "biedronki i lidle" zrobią się jakby droższe, bo sieci nie będą chciały tracić zysków i przerzucą nowy podatek na klientów, jak to zrobiły banki podnosząc ceny po wprowadzeniu podatku bankowego.
Skończy się także prawdopodobnie rzadszymi promocjami w najpopularniejszych dyskontach, albo rabaty cenowe będą mniejsze.
Kto będzie największym płatnikiem nowego podatku? Oczywiście ci, którzy odnieśli największy sukces na rynku, a teraz tym sukcesem będą musieli się podzielić ze społeczeństwem - komentuje Money.pl. Biedronka, Carrefour, Dino, Lidl, Delikatesy Centrum, ale i sieci modowe z LPP (m.in. marka Reserved) i CCC na czele, drogerie Rossmann, czy sieci rtv/agd poniosą największe koszty w związku z wprowadzeniem nowego podatku.
