19 czerwca br. do wojewody trafił nowy wniosek o pozwolenie na budowę przeprawy. Poprzednia decyzja z 4 marca została uchylona na wniosek drogowców. MZD chciało uzupełnić dokumentację o nowy raport oddziaływania inwestycji na środowisko oraz wyniki badań związanych z fauną i florą na obszarze chronionym Natura 2000, przez który ma biec most wraz drogami dojazdowymi. Gdyby nie odpowiadała ona unijnym dyrektywom, Komisja Europejska mogłaby nie przyznać nam unijnej dotacji. - Dzięki temu nasza argumentacja będzie mocniejsza - podkreśla Andrzej Glonek, dyrektor MZD.
W tej chwili dobiega końca postępowanie uzgadniające uwarunkowania środowiskowej inwestycji. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ma je zakończyć do 15 września. Dwa dni później służby wojewody wznowią postępowanie związane z zatwierdzeniem pozwolenia na budowę. - Przewidujemy, że decyzja zostanie wydana na przełomie września i października - mówi Piotr Kurek, rzecznik wojewody. - Wejdzie w życie w połowie października.
14 września poznamy firmy zainteresowane kontraktem na inżyniera projektu. To on rozpisze przetarg, który wyłoni wykonawcę przeprawy. Zostanie on ogłoszony na przełomie 2009 i 2010 r. Jak podkreśla Glonek, procedura zajmie ok. dwóch miesięcy. Jeśli nie pojawią się żadne przeszkody, budowa przeprawy ruszy wiosną 2010 r. i potrwa trzy lata.