Bez opłat
Ustawa z 19 grudnia ub. r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej prowadziła kilka ważnych, korzystnych zmian. Od 31 marca przedsiębiorcy nie będą musieli wnosić opłat za wniosek o wpis oraz o zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
Jeszcze do 30 marca br. wniosek o wpis wiąże się z opłatą w wysokości 100 zł, a zmiana wpisu kosztuje 50 zł.
Wszystko na jednym formularzu
Inną ważną dogodnością dla przedsiębiorców będzie wprowadzenie jednolitego formularza zgłoszenia osoby rozpoczynającej działalność gospodarczą.
- Formularz ten będzie jednocześnie wnioskiem do Urzędu Statystycznego o REGON, zgłoszeniem identyfikacyjnym lub aktualizacyjnym do Urzędu Skarbowego, zgłoszeniem lub zmianą płatnika składek do ZUS albo oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników - mówi Ewa Dekańska, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich.
Dotychczas osoby rozpoczynające swój biznes po uzyskaniu w Urzędzie Miasta zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej musiały iść do Urzędu Statystycznego w sprawie nadania numeru REGON, załatwić formalności w Urzędzie Skarbowym, a potem jeszcze w ZUS-ie lub KRUS-ie. Teraz załatwią wszystko w jednym miejscu - w Urzędzie Miasta.
Zmiany też prostsze
Złożenie jednego wniosku w ratuszu zastąpi zatem składanie kilku odrębnych wniosków w różnych instytucjach.
- Ponadto ten sam wniosek będzie służył również do dokonywania zmian we wpisie w ewidencji działalności gospodarczej, informacji o zawieszeniu, wznowieniu oraz o zaprzestaniu działalności gospodarczej - podkreśla Monika Dąbrowska, rzecznik prasowy ratusza.
Uwaga! Formularz taki będzie można pobrać pod koniec marca w Biurze Obsługi Interesantów i Kontroli Urzędu Miasta, na stanowisku zajmującym się działalnością gospodarczą (stoisko nr 5).