https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jedno kliknięcie i zakupy w sieci są już zapłacone!

Katarzyna Paczewska
Coraz częściej wolimy kupować przez internet.
Coraz częściej wolimy kupować przez internet. Arkadiusz Dembinski/Polskapresse
Coraz bardziej cenimy sobie czas i wygodę. Stąd za swoje internetowe sprawunki nasi rodacy płacą najchętniej szybkimi przelewami.

- Coraz więcej rzeczy kupuję przez internet - przyznaje Sylwia Karczewska z Torunia. - Głównie ubrania, buty, torebki i upominki. Lubię korzystać z szybszych przelewów, które udostępniają sklepy i portale z aukcjami. Pieniądze przechodzą prędzej, więc i wysyłka jest szybciej nadawana.

- Zamawiam w sieci książki, sprzęt i prezenty. A płacę szybkimi przelewami, ale też coraz częściej kartą - mówi pan Wojciech z Bydgoszczy. - Raz się już naciąłem na nierzetelnego sprzedawcę i udało się cofnąć pieniądze.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Jak wynika z ostatniego raportu „Płatności cyfrowe 2016”, opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, Polacy korzystają coraz chętniej z takich możliwości. Aż 46 proc. z nas zadeklarowało, że dokonuje płatności elektronicznych.

Najpopularniejszym produktem finansowym i transakcyjnym używanym przez naszych rodaków jest internetowe konto bankowe. Wskazało na nie 36 proc. pytanych. Drugim najpopularniejszym takim produktem, z wynikiem 35 proc., jest karta płatnicza. Konta typu PayU bądź PayPal wykorzystuje w realizacji płatności 29 proc. osób. 1/5 ankietowanych w raporcie wskazało na aplikację mobilną w stylu BLIK, IKO, PeoPay.

- Dzisiejszy konsument poszukuje rozwiązań praktycznych, także w dziedzinie dokonywania płatności - dodaje Adam Tochmański z Narodowego Banku Polskiego. - Robiąc zakupy w polskich lub zagranicznych e-sklepach, preferuje on płatności szybkie i wygodne w użyciu. Dla większości polskich internautów szybkość i wygoda oznacza korzystanie z coraz bogatszej oferty, a przy tym z coraz bardziej nowoczesnych elektronicznych form płatności. Ich rozwojowi sprzyjają istniejące w Polsce otoczenie regulacyjne oraz zwiększający się poziom innowacyjności i dostępności infrastruktury płatniczej.

- Badanie pokazuje, że polscy internauci cenią wysoko również pewność otrzymania zakupów, na co wskazuje nadal stosunkowo wysoki udział płatności gotówkowych przy odbiorze zakupionych produktów - twierdzi Tochmański. - Rozwój bezgo
tówkowych form płacenia za zakupy internetowe, zapewniających bezpieczeństwo płatnika zarówno w przypadku płatności realizowanej w momencie zakupu, jak i przy odbiorze produktu, będzie sprzyjał zmniejszaniu udziału płatności gotówkowych w internetowym handlu i mobilnym.

Polacy coraz częściej za transakcje płacą też kartą płatniczą (debetową lub kredytową). Warto wiedzieć, że istnieje coś takiego jak chargeback. - To rodzaj reklamacji, którą klient może stosować w określonych sytuacjach, domagając się zwrotu pieniędzy od sprzedawcy - wyjaśnia Marta Siekierska z PayU. - Chargeback jest narzędziem, które przede wszystkim chroni konsumenta - kiedy np. sprzedawca pomyli się lub nastąpi błąd techniczny w trakcie transakcji. Bywa i ono czasami nadużywane przez oszustów.
Kupujący mogą się domagać zwrotu środków. Kiedy? W przypadku nieotrzymania zamówionej rzeczy. Gdy klient otrzyma produkt niezgodny z opisem albo uszkodzony.

INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju - 20 kwietnia 2017.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Komornik czeka
Jedno kliknięcie i masz dług na koncie, który spowoduje lawinę niszcząc wszystko co masz i ani się obejrzysz kiedy zlicytują Ci mieszkanie. Oferty banków są interesujące i zachęcające do "kliknięcia" by pożyczka znalazła się na Twoim koncie..
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska