Wczoraj rano byłem na moście kolejki wąskotorowej w Okolu. W pół godziny przez otwarty w poprzedni weekend zabytkowy obiekt przejechało ponad 20 rowerzystów, przeszło kilkunastu pieszych, do tego pani z wózkiem i biegacz.
W weekendy, jeśli pogoda, ścieżką przez most jadą setki bydgoszczan. Wszyscy cieszą się, że jest ścieżka, że otwarty już most, zwłaszcza radują się mieszkańcy Okola, którym do Koronowa przez "banymost" teraz tak blisko.
Ale w niedzielę otrzymaliśmy dramatyczny list od bezimiennego mieszkańca Koronowa. Napisał, że - cytuję - inspektor nadzoru Jan Siuda nakazał wzmocnienie kolejnym palem konstrukcji mostu oraz jego przyczółków. Inaczej nie zgodzi się na jego otwarcie... Czynny już most jest niebezpieczny dla przejeżdżających po nim w dużej liczbie rowerzystów...
I anonim z Koronowa poradził nam, byśmy te informacje sprawdzili u inspektora Siudy. Bo - uważa - most jest jednym z głównych elementów kampanii wyborczej starosty...
Rozmawialiśmy zatem wczoraj z Janem Siudą, inspektorem nadzoru robót na osuwisku, nie na moście. Zaprzeczył rewelacjom autora listu. Bo za prace na moście odpowiadał inspektor nadzoru Roman Stanisławski: - Ja swoje już zrobiłem - powiedział. - Bo most wraz ze ścieżką rowerową został oddany do użytku.
Jutro uroczyste jego otwarcie - z udziałem marszałka, wojewody, władz starostwa i gmin, przez które przebiega ścieżka. Roboty na osuwisku jeszcze trwają i powinny zakończyć się w tym roku.
Czytaj: Ścieżka rowerowa między Bydgoszczą a Koronowem może być hitem [wideo]
Otrzymaliśmy pismo z 15 września br., które biuro projektowe przekazało staroście bydgoskiemu. Znalazł się w nim zapis, że "Dokumentowana wielkość fundamentu przyczółka zapewnia wystarczającą stateczność przyczółka bez dodatkowych konstrukcji wzmacniających".
- Nie było żadnych decyzji "o wzmocnieniu dodatkowym palem konstrukcji mostu" - powiedział nam inspektor Stanisławski. A to sugerował nam przecież autor listu. - I nie ma żadnego zagrożenia dla użytkowników ścieżki rowerowej wiodącej przez zabytkowy most kolejki wąskotorowej w Koronowie.
Czytaj e-wydanie »