Przypominamy, sieć ta ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Do 2025 r. 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak też zostanie zredukowane zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20 proc. Stawiając sobie kolejne cele, Lidl właśnie wprowadził woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa.
Może to Cię też zainteresuje...
We wszystkich sklepach sieci Lidl Polska są dostępne woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Sprzedawane są w dwupaku a każdy woreczek ma wymiar 30x35 cm. W sklepie należy ich szukać tuż obok owoców i warzyw. Cena za zestaw to 2,99 zł.

Jak podaje sieć, "woreczki wykonane są w 100 proc. z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100 proc. nadają się do recyclingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce, w temperaturze 30 stopni Celsjusza." Materiał, z którego woreczek jest wykonany to ażurowa siateczka, więc przy kasie nie ma potrzeby jego otwierania. Co więcej są one oznaczone specjalnym kodem umożliwiającym kasjerowi tarowanie – płacimy tylko za produkt.
Jak żyć ekologicznie i zdrowo - radzą eksperci WWF Polska [galeria]
„Sieć Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma oraz część Grupy Schwarz, przyjęła całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób dążymy do tego, aby wizja „mniej plastiku” stała się rzeczywistością. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. W połowie stycznia we wszystkich sklepach naszej sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80 proc. z surowców z recyklingu i w 100 proc. nadające się do recyklingu. Kolejną zmianą w naszych sklepach są właśnie woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Liczymy, że w ten sposób wspólnymi siłami z naszymi klientami uda nam się ograniczyć wykorzystanie jednorazowych zrywek” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.
