- Naszym priorytetem było to, aby perony były dostępniejsze dla podróżnych. I tak się dzieje. Zlikwidowaliśmy między innymi bariery architektoniczne utrudniające dojście czy dojazd osobom niepełnosprawnym, w tym niedowidzącym i niewidzącym. Powstały specjalne pochylnie ułatwiające dotarcie na platformy peronowe oraz ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą.
Zamontowano również jaśniejsze i oszczędniejsze oświetlenie typu LED - powiedział podczas czwartkowej konferencji prasowej w Marinie Bydgoszcz nad Brdą Piotr Szłapiński z Centrum Realizacji Inwestycji – Region Zachodni PKP PLK, dyrektor projektu przebudów peronów.

Powstały też wiaty i ławki oraz nowe gabloty informacyjne i oznakowanie, ułatwiające orientację wszystkim podróżnym.
To też może Cię zainteresować
Przyjazne dla rowerzystów
Ułatwienia z dojazdem na perony i ogólnie korzystania z tychże zapewniono również rowerzystom.
- W ten sposób także rowerzystów chcemy zachęcić do korzystania z pojazdów szynowych. Nie będą mieli problemu z wsiadaniem i wysiadaniem, bowiem platformy peronowe zostały dostosowane, podniesione do wysokości podłóg pociągów. Przemieszczanie się z jednośladem odbywa się więc na jednym poziomie – zapewnia Szłapiński.
Prace potrwają do marca 2023
Na terenie województwa kujawsko – pomorskiego, wielkopolskiego i łódzkiego PKP PLK przebudowały już 15 stacji i przystanków z planowanych 22. Prace rozpoczęto w sierpniu 2020 roku i potrwają do marca 2023 roku. Odbiór inwestycji ma się odbyć w czerwcu przyszłego roku.
Wygodniejszy dostęp do kolei w naszym regionie zapewniają wyższe i lepiej wyposażone konstrukcje m.in. na stacjach i przystankach w Gniewkowie, Suchatówce, Papowie Toruńskim, Turznie, Kamionkach Jezioro, Rychnowie Wielkim, Zieleni oraz Książkach.
Efektem tych prac są wygodniejsze podróże na trasie z Poznania przez Toruń do Olsztyna (linia kolejowa nr 353 Poznań Wschód – Skandawa).
W Wielkopolsce i Łódzkiem
W sąsiedniej Wielkopolsce przebudowano 4 perony na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań Główny. Lepszy dostęp do kolei zapewniony został na stacjach i przystankach Domanin, Łęka Opatowska, Solec Wielkopolski i Pierzchno. Do kwietnia 2023 r. planowane jest zakończenie prac na peronach w Słupi oraz Kępnie.
To też może Cię zainteresować
Na terenie województwa łódzkiego podróżni wygodniej wsiadają do pociągów z przebudowanego peronu na przystanku Wolbórka, na trasie łączącej Łódź z Piotrkowem Trybunalskim.
Takie są pieniądze
PKP Polskie Linie Kolejowe SA realizują inwestycję w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości blisko 100 mln zł, współfinansowanego ze środków unijnych – Programu Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.
W ramach Krajowego Programu Kolejowego (KPK) realizowanych jest teraz ponad 240 inwestycji o łącznej wartości prawie 77 mld zł.
