Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najzdrowsze ryby - ranking. W takich rybach jest najwięcej kwasów omega-3

Joanna Gólczyńska
Joanna Gólczyńska
Przy wyborze ryb kierujemy się świeżością, wagą, smakiem oraz ceną. Warto również sprawdzić, czy dany gatunek jest bogaty w wartości odżywcze, m.in. kwasy tłuszczowe omega-3. Sprawdź, jakie ryby są najzdrowsze.
Przy wyborze ryb kierujemy się świeżością, wagą, smakiem oraz ceną. Warto również sprawdzić, czy dany gatunek jest bogaty w wartości odżywcze, m.in. kwasy tłuszczowe omega-3. Sprawdź, jakie ryby są najzdrowsze. pixabay
Jakie ryby polecają lekarze i dietetycy? W jakich rybach jest najwięcej kwasów tłuszczowych omega-3 i innych wartościowych składników? Według Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego i Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego ryby powinno spożywać się co najmniej dwa razy w tygodniu. Stanowią główne źródło kwasów omega-3. Jego braki w organizmie skutecznie uzupełnimy tylko niektórymi rodzajami ryb. Sprawdź, jakie ryby są najzdrowsze.

Takie są najzdrowsze ryby

Według aktualnych zaleceń powinno się jeść ryby co najmniej dwa razy w tygodniu, z czego połowę (ok. 150 gram) powinny stanowić tłuste ryby morskie. To właśnie one są w stanie dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość kwasów tłuszczowych omega-3 i innych cennych składników: witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A,D), witamin z grupy B, fosforu, potasu czy magnezu. Lekarze i dietetycy polecają szczególnie kilka typów ryb, które warto włączyć do diety.

Sprawdź także: Picie kawy - tak wpływa na nasze serce. Kawa może mieć zbawienne działanie na układ krążenia

Najzdrowsze ryby - te ryby mają najwięcej kwasów omega-3

Kwasy omega-3 są niezbęde dla utrzymania naszego organizmu w dobrej kondycji. Zmniejszają ryzyko rozwoju chorób układu sercowo-naczyniowego, wspomagają odporność i układ nerwowy, zapobiegają depresji, cukrzycy typu 2 i otyłości, obniżają ryzyko rozwoju nowotworów.

Sprawdź, jakie ryby dostarczają najwięcej kwasów omega-3. Takie ryby są najzdrowsze zdaniem lekarzy i dietetyków:

Kwasy omega-3 w diecie

Kwasy omega-3 wspierają pracę serca, oczu oraz mózgu. Ich właściwy poziom poprawia koncentrację i zapamiętywanie, dzięki czemu zdobywanie nowej wiedzy oraz umiejętności przychodzi nam znacznie łatwiej. Kwasy omega-3 odpowiadają również za prawidłowe przesyłanie impulsów nerwowych. Dieta bogata w ten składnik zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby neurodegeneracyjne.

Bardzo ważne jest, aby dostarczać odpowiednią ilość kwasów omega-3 w czasie ciąży. Łożysko przekazuje do płodu codziennie ok. 50–60 mg DHA. Jeżeli kobieta nie uzupełnia tych braków, jej zasoby w organizmie szybko się wyczerpią.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Opaska na depresję - to może być przełom!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska