Nie możesz podnieść się z łóżka w poniedziałkowy poranek? Wypróbuj te sposoby i wstawaj z energią każdego dnia

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców z Uniwersytetu w Louisville brak wystarczającej ilości snu może skutkować spadkiem poziomu energii, sprawiając, że niewyspana osoba staje się zmęczona i zrzędliwa kolejnego dnia.Dorosła osoba powinna spać minimum od 6 do 8 godzin, aby się w pełni zregenerować. Warto pamiętać o tym, aby chodzić spać między godziną 22 a 23, ponieważ najlepiej wpisuje się to w naturalny rytm dobowy.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców z Uniwersytetu w Louisville brak wystarczającej ilości snu może skutkować spadkiem poziomu energii, sprawiając, że niewyspana osoba staje się zmęczona i zrzędliwa kolejnego dnia.Dorosła osoba powinna spać minimum od 6 do 8 godzin, aby się w pełni zregenerować. Warto pamiętać o tym, aby chodzić spać między godziną 22 a 23, ponieważ najlepiej wpisuje się to w naturalny rytm dobowy. Kampus Production / Pexels
Udostępnij:
Chcesz wstawać rano w pełni sił i w dobrym humorze? Jednak po co całej nocy snu, czujesz się, jak po godzinnej drzemce? Prawdopodobnie nie przestrzegasz zasad, które sprawią, że na dźwięk budzika wstaniesz wyspany i zadowolony. Sprawdź, co robić, aby każdy poranek, a w szczególności poniedziałkowy, witać z uśmiechem i energią.

Spis treści

Dlaczego nienawidzimy poniedziałków?

Poniedziałkowe poranki należą zazwyczaj do najtrudniejszych momentów w tygodniu. W szczególności, kiedy za oknem jest jeszcze ciemno, a w perspektywie mamy znikomy kontakt ze słońcem.

Co jest przyczyną poniedziałkowego bluesa? Lekarza przypuszczają, że może za nim stać weekendowe odpuszczacie dobrych nawyków, zarówno dotyczących żywienia, jak i rytmu dnia. Problem może też stanowić bycie w ciągłej gotowości zawodowej zarówno w sobotę, jak i niedzielę, przez co nie dajmy sobie możliwości prawdziwego odpoczynku.

Jednak początek tygodnia można także powitać z uśmiechem – wystarczy przestrzegać regularnie kilku zasad i nie rezygnować z ich nawet w weekendy. Warto także zadbać o to, aby poniedziałek nie był dniem o bardzo napiętym harmonogramie, co zamortyzuje nasze wejście w nowy tydzień.

Dowiedz się więcej:

Higiena snu przez cały tydzień

Aby rano wstać wyspanym i pełnym energii, należy przestrzegać stałych pór kładzenia się do łóżka i zaplanować wcześniejszą pobudkę, żeby mieć czas na poranny rozruch, a nie robienie wszystkiego w pędzie. Tego zwyczaju należy trzymać się także w weekendy, aby nie zaburzać swojego dobowego rytmu.

Sprawdź co robić, aby budzić się codziennie z uśmiechem

Szykując się do snu powinno się mieć opracowany rytuał sprzyjający wyciszeniu – wybrać to, co lubimy najbardziej. Może być to relaksująca kąpiel, czytanie książki lub słuchanie muzyki. Należy zrezygnować w tym czasie z korzystania z elektroniki, ponieważ emitowane przez ekrany niebieskie światło może utrudniać zasypianie zmniejszając produkcję melatoniny – hormonu ułatwiającego zasypianie.

Ważne płyny i pokarmy

Niewielkie posiłki, jedzone regularnie przez cały dzień sprzyjają dobremu samopoczuciu. Nie należy zapominać o śniadaniu, ale także o kolacji. Powinna być lekkostrawna i zjedzona mniej więcej 2-3 godziny przed snem. Należy pamiętać także o odpowiednim poziomie nawodnienia i unikaniu w godzinach wieczornych picia napojów z kofeiną.

Przed snem nie jest wskazane picie alkoholu – regularne sięganie po drinka wieczorem może obniżyć jakość snu, a także skutkować uzależnieniem. Ponadto trzeba pamiętać, że alkohol działa moczopędnie, co może dodatkowo wybudzać w środku nocy.

Źródła:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Małpia ospa może być użyta jako broń biologiczna

Wideo

Materiał oryginalny: Nie możesz podnieść się z łóżka w poniedziałkowy poranek? Wypróbuj te sposoby i wstawaj z energią każdego dnia - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie