Nowe przystanki tramwaju wodnego będą przeźroczyste

    Nowe przystanki tramwaju wodnego będą przeźroczyste

    Maciej Czerniak, maciej.czerniak@pomorska.pl, tel. (52) 32 63 142

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Każdy z projektowanych przystanków będzie miał inny akcent kolorystyczny. Oto projekt przystani w pobliżu dworca PKS

    Każdy z projektowanych przystanków będzie miał inny akcent kolorystyczny. Oto projekt przystani w pobliżu dworca PKS ©Wizualizacja: Pracownia architektoniczna Ator

    Zamiast prowizorycznych pontonów i odrapanych barierek, na przystankach tramwaju wodnego powstaną nowoczesne konstrukcje ze szkła i aluminium.
    Każdy z projektowanych przystanków będzie miał inny akcent kolorystyczny. Oto projekt przystani w pobliżu dworca PKS

    Każdy z projektowanych przystanków będzie miał inny akcent kolorystyczny. Oto projekt przystani w pobliżu dworca PKS ©Wizualizacja: Pracownia architektoniczna Ator

    pomorska.pl/bydgoszcz


    Więcej informacji z Bydgoszczy znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz



    - Jeszcze przed końcem tego roku chcemy ogłosić przetarg na wykonawcę projektów budowlanych przystani z prawdziwego zdarzenia - zapowiada Lucyna Kojder-Szweda, zastępca prezydenta Bydgoszczy.

    Będzie to kolejny krok do rozpoczęcia budowy nowych przystanków tramwaju wodnego na miejskim odcinku Brdy. Pierwsze ich wizualizacje przygotowała dla ratusza pracownia architektoniczna Ator.

    Przystanie, których projekt wykona firma wyłoniona na początku przyszłego roku, powstaną przy Rybim Rynku, Łuczniczce, przy dworcu PKS i w pobliżu klubu Astoria.

    - Podczas pracy nad koncepcjami poszczególnych przystani, zwracaliśmy uwagę na otoczenie, w jakim mają powstać - wyjaśnia Janusz Mikielski z pracowni Ator. - I tak, na przykład ta przy Rybim Rynku będzie nawiązywała wyglądem do sąsiadujących z nim nowoczesnych spichrzów BRE Banku. Przystań będzie miała lekką, szklano-aluminiową konstrukcję, bo z założenia nie ma konkurować z okoliczną architekturą, tylko ją uzupełniać.

    Kolejne stacje na szlaku tramwaju nie będą identyczne. Przeciwnie: - Wpadliśmy na taki pomysł, by wiata każdej z przystani miała inny akcent kolorystyczny, zależnie od otoczenia - wyjaśnia Mikielski.

    Budowa nowych przystanków ma ruszyć w połowie nadchodzącego roku.

    - Oddanie ich do użytku planujemy na połowę 2011 roku - mówi Lucyna Kojder-Szweda. Inwestycja jest częścią kompleksowego projektu przebudowy nabrzeży Brdy. - Chodzi o utworzenie jednolitego ciągu spacerowego i terenów rekreacyjnych wzdłuż północnego brzegu rzeki na odcinku od mostu kolejowego w rejonie ulicy Unii Lubelskiej, aż do mostu Pomorskiego - wyjaśnia wiceprezydent. - Wykonaliśmy już najbardziej żmudną pracę, jaką było uregulowanie kwestii własnościowych w miejscach, gdzie powstaną nowe przystanki tramwaju wodnego. Uregulowane są też te kwestie wobec tych odcinków bulwarów, wzdłuż których mają powstać ścieżki rowerowe.

    Cały projekt pochłonie 18 mln zł. - Z tego aż 65 proc. będą stanowiły unijne dotacje. Na tę inwestycje miasto wyłoży zatem około 6,3 mln zł. - dodaje Kojder-Szweda. - Założenie jest takie, by wszystkie prace budowlane zakończyły się na przełomie 2011 i 2012 roku.

    Czytaj treści premium w Gazecie Pomorskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (2)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (2) forum.pomorska.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Nasze Dobre 2018

    Wiadomości z Bydgoszczy