Stanowisko Pesy:
"Jednak po przeanalizowaniu wszystkich okoliczności, a zwłaszcza ostatnich działań podejmowanych przez władze krakowskiej spółki jest dla nas oczywiste, że realizacja tego zamówienia będzie utrudniona, lub wręcz niemożliwa. Zarząd MPK od 1,5 roku z wyjątkową determinacją robił wszystko by nie dopuścić do zrealizowania tej umowy przez Pesę.
Świadczą o tym między innymi:
- Niezasadne wykluczenie PESA z postępowania, które zostało zarówno przez Krajową Izbę Odwoławczą, jak i Sąd Okręgowy w Krakowie uznane za niezgodne z Ustawą, co odbyło się kosztem przedłużenia postępowania o 6 miesięcy;
- Podjęcie przez Zamawiającego działań mających na celu uniemożliwienie złożenia przez Pesa we wskazanym terminie dokumentu potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
- Wezwanie do zawarcia umowy ramowej i pierwszej umowy realizacyjnej w terminie o ponad miesiąc wcześniejszym niż ustalony przez strony.
Niestety to nieprzychylne stanowisko Zarządu MPK Kraków wbrew stojącym po naszej stronie faktom ulega jedynie pogorszeniu, podobnie jak zachowanie w innych sporach z Pesą. Działania te sprawiły, że postępowanie przetargowe trwa prawie 1,5 roku. W tym czasie zmieniły się warunki na rynku, ceny komponentów i usług, a Pesa wygrała wiele przetargów i pozyskała nowe zamówienia. Realizacja każdej umowy wymaga współdziałania, pojazdy szynowe buduje się razem z klientem, a istnieje zbyt duże ryzyko podejmowania przez poszczególne osoby reprezentujące MPK działań mających na celu uniemożliwienie należytej realizacji zamówienia przez Pesę. To z kolei mogłoby się odbić negatywnie nie tylko na sytuacji naszej Spółki, ale także setek przedsiębiorców z nami współpracujących. Pozostałoby to też zapewne nie bez znaczenia dla korzystających z transportu publicznego mieszkańców Krakowa. Nie chcąc dopuścić do takiej sytuacji Pesa cofa odwołanie i pozostawia dalsze decyzje w sprawie zamawiającemu i ewentualnym jednostkom kontrolującym przedmiotowe zamówienie".
