Są to obwodnice Brześcia Kujawskiego (w ciągu DK62), Kowalewa Pomorskiego (DK15), Strzelna (DK15/25), Nowej Wsi Wielkiej (DK25), Kruszwicy (DK62) i Lipna (DK67).
W roku 2021 bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisał wszystkie umowy z wykonawcami na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R), co jest niezbędne do uzyskania dokumentacji środowiskowej DŚU.
To też może Cię zainteresować
Jesienią odbyły się spotkania informacyjne w gminach, w trakcie których omówiono opracowane przez drogowców warianty przebiegu obwodnic.
Realizacja wszystkich sześciu obwodnic w sprawdzonym i szybszym od tradycyjnego systemie „Projektuj i buduj” planowana jest na lata 2025-29.
Wokół Sępólna i Kamienia Krajeńskiego
Obwodnice Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego w ciągu drogi krajowej DK25 znajdują się na etapie prac geologicznych i powstaną szybciej niż wymienione wyżej.
Wykonawca wybrany w pierwszym przetargu wykonał część prac geologicznych, ale ogłosił upadłość, w związku z czym GDDKiA rozpoczęła przetarg na kontynuację tych prac. Otwarcie ofert nastąpi jeszcze w tym miesiącu – w styczniu 2023 roku.
Badania podłoża przyszłych obwodnic to ostatni krok przed planowanym na IV kwartał tego roku ogłoszeniem przetargu na realizację w systemie „Projektuj i buduj”.
Drogi będą miały: dla Sępólna długość 6,4 km i dla Kamienia 2,3 km. Obwodnica Sępólna ominie to miasto od wschodu, zaś Kamień Krajeński trasa obejdzie od zachodu. Taki przebieg obu krajeńskich miejscowości zdeterminowane jest położeniem polodowcowych jezior: Sępólno rozbudowało się na wschodnim brzegu Jeziora Sępoleńskiego, zaś Kamień na południowo- zachodnim brzegu jeziora Mochel.
Prace budowlane planowane są na lata 2025-28.
