Pociąg Warszawa - Wilno. Nowe połączenie kolejowe już w przyszłym roku

Monika Juś
Monika Juś
Już w 2022 r. pojedziemy pociągiem z Warszawy do Wilna
Już w 2022 r. pojedziemy pociągiem z Warszawy do Wilna fleglsebastian7/pixabay.com
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Już wkrótce pociągiem z Warszawy dostaniemy się do kolejnej europejskiej stolicy. Ministrowie infrastruktury Polski i Litwy podali datę uruchomienia międzynarodowego połączenia Warszawa - Wilno. Podczas spotkania poruszono też temat powstającej trasy kolejowej Rail Baltica, którą będziemy mogli dojechać z Polski aż do Finlandii.

Pociąg Warszawa - Wilno

W ubiegłym tygodniu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk spotkał się z ministrem transportu i łączności Litwy Mariusem Skuodisem, by wrócić do rozmów na temat stworzenia połączenia kolejowego między Warszawą a Wilnem.

Jak przypomina portal nakolei.pl, temat został poruszony po raz pierwszy we wrześniu 2020 r. Według pierwotnych planów, międzynarodowe połączenie miało ruszyć w drugiej połowie 2021 r., prace odłożono jednak z powodu pandemii koronawirusa. Na początku roku pojawił się też pomysł przedłużenia trasy aż do Rygi, ale na razie nie ma informacji, by zapadły oficjalne decyzje w tej kwestii.

Do tematu powrócono przy okazji odbywającego się na Litwie Forum "Transport i Logistyka 2050". Po spotkaniu ministrów ogłoszono, że połączenie Warszawa-Wilno, z przesiadką w Kownie, zostanie uruchomione w 2022 r.

Rail Baltica. Pociągiem z Polski aż do Finalndii

Podczas forum poruszono też temat Rail Baltica - trasy kolejowej, która ma być częścią transeuropejskiego korytarza kolejowego. Jak informuje ministerstwo infrastruktury, w przyszłości Rail Baltica połączy Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię, a w dalszej perspektywie także Finlandię.

Łączna długość trasy Berlin - Warszawa - Wilno - Ryga - Tallin - Helsinki będzie wynosić 870 km. Według planów, połączenie Warszawa - Tallin ma zostać uruchomione w 2026 r.

Stworzenie trasy kolejowej Tallin-Helsinki potrwa znacznie dłużej, ze względu na konieczność wybudowania podmorskiego tunelu w Zatoce Fińskiej, dwa razy dłuższego niż ten pod kanałem La Manche.

Recykling: drugie życie roweru

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie