Zobacz wideo: Pfizer dla uczniów. Od września szczepienia w szkołach.
Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy odcinka drogi ekspresowej o długości 11,86 kilometra między węzłem Toruń Zachód a węzłem autostradowym Toruń Południe. W trakcie budowy powstaną dwa zupełnie nowe węzły. Pierwszy to Toruń Podgórz w miejscu obecnego wiaduktu będącego przedłużeniem ul. Drzymały, która prowadzi na poligon wojskowy. Drugi to węzeł Toruń Czerniewice, który ułatwi kierowcom wjazd na S10 oraz autostradę A1 z drogi krajowej nr 91 (ul. Łódzka). Droga będzie przebiegać w znacznej mierze po śladzie rezerwy pozostawionej w trakcie budowy jednojezdniowej drogi ekspresowej S10 (południowa obwodnica Torunia), powstałej w 2006 roku.
To Cię może też zainteresować
- Najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 300 633 994,70 zł, złożyło konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot (partner), SP Sine Midas Stroy (partner). Z kolei najwyższą ofertę w kwocie 377 548 964,94 zł złożyło konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner). Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 406 904 455,34 zł. Wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie inwestorskim - informuje GDDKiA w Bydgoszczy.
Oczekiwania finansowe firm biorących udział w tej części przetargu
- konsorcjum NDI (lider), NDI Sopot (partner), SP Sine Midas Stroy (partner) - 300 633 994,70 zł
- konsorcjum Rubau Polska (lider), Poltores (partner) - 339 949 475,71 zł
- Polauqua - 340 938 872,45 zł
- Budimex - 357 509 982,06 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 369 000 000,00 zł
- Strabag - 373 266 385,76 zł
- Konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) - 377 548 964,94 zł
GDDKiA oczekuje, że prace na wszystkich czterech odcinkach S10 między Bydgoszczą a Toruniem na które ogłoszono przetargi ruszą jeszcze w tym roku. Na razie trwa analiza ofert, przy wyborze wykonawców pod uwagę brana będzie cena, a także okresy gwarancyjne, jak i deklarowany czas wykonania robót.
