- Przykładowo, jeżeli lot będzie opóźniony powyżej dwóch godzin na trasie powyżej 1500 km, linia lotnicza musi zapewnić oczekującym na lotnisku posiłki i napoje, a także umożliwić dostęp do dwóch połączeń telefonicznych czy wiadomości e-mail. W przypadku dłuższych opóźnień, obowiązkowe jest też zakwaterowanie oraz transport z i na lotnisko - wyjaśnia Magdalena Bursa-Łapińska, radca prawny AirHelp.
Przeczytaj też: Pracownicy LOT-u strajkują. Co to oznacza dla pasażerów? [wideo]
Jeżeli strajk personelu PLL LOT spowoduje zakłócenia w lotach, rekompensatę z tego tytułu mogą uzyskać pasażerowie:
- wylatujący i lądujący na lotnisku w UE,
- wylatujący z lotniska w UE, ale lądujący poza UE,
- wylatujący spoza UE, ale lądujący na lotnisku w UE.
Pomimo tego, że PLL LOT to europejski przewoźnik to odszkodowania nie uzyskają jedynie podróżni wylatujący i lądujący w krajach poza UE.
- Wysokość rekompensaty jest obliczana na podstawie długości lotu, a na dochodzenie zapłaty przeciwko polskim liniom lotniczym poszkodowani pasażerowie mają 1 rok. W przypadku, gdy nie są oni pewni, czy należy się im odszkodowanie, można skorzystać z pomocy specjalistów. Dzięki darmowej aplikacji AirHelp pasażerowie będąc jeszcze na lotnisku mogą zeskanować kartę pokładową i sprawdzić, czy lot kwalifikuje się do otrzymania rekompensaty – tłumaczy Magdalena Bursa-Łapińska.
Wideo - Strajk pracowników LOT-u 2018. Co to oznacza dla podróżnych?
Źródło: X-news/AIP