Zgłosiło się 6 chętnych: Polaqua Piaseczno (jej oferta to 556 mln zł brutto), konsorcjum firm z Trakcją Warszawa w roli lidera (415 mln zł), PORR Warszawa (464,5 mln), Budimex Warszawa (381 mln), Strabag Pruszków (452 mln) i konsorcjum firm z podbydgoską Kobylarnią na czele (359 mln zł).
Wszystkie firmy dają 5-letnią gwarancję techniczną i deklarują skrócenie terminu zakończenia prac w stosunku do harmonogramu o 2 miesiące.
Jednak GDDKiA zamierza przeznaczyć na tę inwestycję tylko 299,78 mln zł.
Dopinają drogę S5 gdzie się da, ale nie wszędzie się da
- Kolejnym etapem będzie weryfikacja złożonych ofert - mówi Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA. - Dla pozostałych dwóch odcinków S5, czyli Nowe Marzy - Świecie Południe oraz Świecie Południe - Bydgoszcz Północ, otwarcie ofert wyznaczono na 26 listopada.
Pierwsze odcinki drogi S5 w prezencie pod choinkę
Za to jeszcze w tym roku ma być oddany do użytku odcinek między Żninem a granicą z województwem wielkopolskim, a także znajdująca się w ciągu S5 północno-zachodnia obwodnica Bydgoszczy między Aleksandrowem a Tryszczynem.
Cała trasa S5 ma być gotowa za 3 lata i zapewnić ekspresowe połączenie południowej granicy Polski w okolicach Bolkowa z Wielkopolską i Kujawami.
Smaki Kujaw i Pomorza - zobacz odcinek 12.
