Delegacja z Europy gości w Szanghaju i Pekinie. Pojutrze (20.04) czas na Tokio. Wśród 45 przedstawicieli branży jest Phil Hogan, komisarza ds. rolnictwa i rozwoju wsi. Promocja unijnych produktów to m.in. seminaria, konferencje prasowe, prezentacje produktów i ofert handlowych, spotkania z sieciami handlowymi.
Podczas spotkania otwierającego, Agnieszka Maliszewska opowiedziała o eksporcie polskiego mleczarstwa na chiński rynek. Wskazała, z jakimi problemami musi borykać się nasz kraj na chińskim rynku.
W zeszłym roku nasz eksport mleczarski do Chin wyniósł około 41,7 mln euro.
**
**
Chińskiego konsumenta produktów spożywczych, w tym również mleczarskich - można podzielić na dwa typy. Pierwszy to konsument w wieku 25-35 lat. Często niezależny finansowo, lojalny do marek.
Prestiż, jakość i bezpieczeństwo liczą się najbardziej dla drugiego typu. Ten konsument ma od 36 do 45 lat.
Źródło: izbamleka.pl