W grudniu pojedziemy pociągiem z Płocka, Brodnicy, Grudziądza do Trójmiasta

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Podróżni z Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi po 12 latach przerwy
Podróżni z Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi po 12 latach przerwy Fot. Marek Weckwerth/ zdjęcie ilustracyjne
Udostępnij:
Po 25 latach wrócą bezpośrednie pociągi z Płocka i Sierpca do Trójmiasta. Mieszkańcy Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży po 12 latach. Sprawne przejazdy pociągów będą dzięki pracom na linii kolejowej Kutno – Płock – Brodnica, w tym na odcinku Sierpc – Brodnica.

Zobacz wideo: Rynek pracy odporny na pandemię

a

Od grudnia podróżni z Sierpca, Rypina, Brodnicy i Grudziądza zyskają bezpośrednie połączenie z Trójmiastem i Katowicami. Z Płocka pociągi już kursują do Katowic, a od grudnia, po 25 latach, przybędzie połączenie do Trójmiasta. Trasą z Sierpca przez Rypin do Brodnicy pociągi pasażerskie jeździły 21 lat temu. Podróżni z Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi po 12 latach. Uruchomienie połączeń zapewni wykonanie prac na kluczowym 12 km odcinku między Sierpcem a Brodnicą, po którym jeździły tylko pociągi towarowe.

Prędkość zwiększy się do 80 km na godzinę

Jak informuje nas Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA - na wyremontowanym odcinku Sierpc – Brodnica pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły pojechać z prędkością do 80 km/h, czyli aż czterokrotnie szybciej niż przed remontem. Podróż z Płocka do Gdyni potrwa około 5 godzin.

To też może Cię zainteresować

Zyskali także kierowcy - dzięki wymianie nawierzchni na ośmiu przejazdach kolejowo – drogowych przejeżdżają przez tory sprawniej. Wartość remontu na odcinku Sierpc – Brodnica to 15 mln zł ze środków budżetowych.

W latach 2017-2020 PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł na prace na odcinku Kutno – Płock. W efekcie wymiany szyn i podkładów prędkość pociągów pasażerskich wzrosła do 100 km/h, co skróciło czas podróży pomiędzy miastami o około 10 minut. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami – cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku. Łącznie zmodernizowano 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 750-metrowy most kolejowy w Płocku, most w Gostyninie i wiadukt w Łącku. Dzięki wymianie nawierzchni na 24 przejazdach kolejowo – drogowych wzrosło bezpieczeństwo na styku dróg i torów.

To też może Cię zainteresować

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie