Miasto ma rozpisany harmonogram inwestycji drogowych do 2030 roku. Prace zakładają m.in. budowę dwóch mostów na Drwęcy - w okolicach ulicy Żeromskiego i planowanej trasie z Sądowej na Podgórną, co wiąże się z ustawieniem estakad.
Według ówczesnych wyliczeń, inwestycje pochłonęłyby ponad 130 mln złotych. Ze względu na wzrost budulca, m.in.: stali o ponad 70 proc., kruszywa, betonu i cementu o 20 proc. suma ta z pewnością będzie jeszcze wyższa.
Tymczasem pewien internauta przekonuje, że przedsięwzięcia stoją pod znakiem zapytania, ponieważ Drwęca należy do obszaru Natura 2000.
- Bagienna Dolina Drwęcy rzeczywiście należy do Natury 2000, ale te tereny leżą poza granicami miasta - przyznaje Marian Tomoń, dyrektor Brodnickiego Parku Krajobrazowego.
- Swego czasu opiniowałem projekty przebiegu obwodnic. Nie naruszały one granic obszarów Natury 2000. Podobnie jak, z tego co widziałem w kablówce, nie naruszają ich projektowane w mieście trasy - przekonuje nasz rozmówca.
- Jeżeli projekt przebiega przez obszar Natury 2000, to opiniuję go ja lub w imieniu wojewody wojewódzki konserwator przyrody - wyjaśnia Marian Tomoń.
Dziś otrzymamy odpowiedź czy któryś z projektów zahacza o obszar Natura 2000 w regionie.
Harmonogram prac
Lata 2006-2010:
budowa Południowo-Zachodniej Trasy Przemysłowej od ul. Sądowej do ul. Podgórnej,
połączenie pomiędzy ul. Sądową a ul. Sikorskiego (droga krajowa nr. 15),
przeprawa mostowa przez Drwęcę na wysokości ul. Żeromskiego,
przebudowa mostu w ciągu ulicy Mostowej,
połączenie ul. Sądowej z ul. Wiejską na wysokości ul. Cmentarnej.
lata 2010-2015
połączenie ul. Podgórnej z ul. 18 Stycznia (tzw. I etap obwodnicy wschodniej),
przebudowa ul. Matejki (uspokojenie ruchu eliminacja lokalnego ruchu tranzytowego),
przebudowa układu ul. Mazurska-3 Maja-Czwartaków-18 Stycznia-Piwna.
lata 2015-2020
połączenie ul. 18 Stycznia z ul. Sikorskiego (II etap obwodnicy wschodniej).
lata 2025-2030
połączenie Trasy Przemysłowej z ulicą Sądową.