https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zielone światło dla planów

Paweł Kędzia
Na szczęście, nie wszystkie tereny  sąsiadujące z Drwęcą należą do obszarów  Natury 2000. Dlatego nie ma zagrożenia dla  miejskich planów.
Na szczęście, nie wszystkie tereny sąsiadujące z Drwęcą należą do obszarów Natury 2000. Dlatego nie ma zagrożenia dla miejskich planów. Paweł Kędzia
Brodnickie projekty obwodnic nie przebiegają przez tereny Natury 2000, więc ich realizacja nie jest zagrożona.

Miasto ma rozpisany harmonogram inwestycji drogowych do 2030 roku. Prace zakładają m.in. budowę dwóch mostów na Drwęcy - w okolicach ulicy Żeromskiego i planowanej trasie z Sądowej na Podgórną, co wiąże się z ustawieniem estakad.

Według ówczesnych wyliczeń, inwestycje pochłonęłyby ponad 130 mln złotych. Ze względu na wzrost budulca, m.in.: stali o ponad 70 proc., kruszywa, betonu i cementu o 20 proc. suma ta z pewnością będzie jeszcze wyższa.

Tymczasem pewien internauta przekonuje, że przedsięwzięcia stoją pod znakiem zapytania, ponieważ Drwęca należy do obszaru Natura 2000.

- Bagienna Dolina Drwęcy rzeczywiście należy do Natury 2000, ale te tereny leżą poza granicami miasta - przyznaje Marian Tomoń, dyrektor Brodnickiego Parku Krajobrazowego.

- Swego czasu opiniowałem projekty przebiegu obwodnic. Nie naruszały one granic obszarów Natury 2000. Podobnie jak, z tego co widziałem w kablówce, nie naruszają ich projektowane w mieście trasy - przekonuje nasz rozmówca.

- Jeżeli projekt przebiega przez obszar Natury 2000, to opiniuję go ja lub w imieniu wojewody wojewódzki konserwator przyrody - wyjaśnia Marian Tomoń.

Dziś otrzymamy odpowiedź czy któryś z projektów zahacza o obszar Natura 2000 w regionie.

Harmonogram prac

Lata 2006-2010:

  • budowa Południowo-Zachodniej Trasy Przemysłowej od ul. Sądowej do ul. Podgórnej,


  • połączenie pomiędzy ul. Sądową a ul. Sikorskiego (droga krajowa nr. 15),


  • przeprawa mostowa przez Drwęcę na wysokości ul. Żeromskiego,


  • przebudowa mostu w ciągu ulicy Mostowej,


  • połączenie ul. Sądowej z ul. Wiejską na wysokości ul. Cmentarnej.


    lata 2010-2015


  • połączenie ul. Podgórnej z ul. 18 Stycznia (tzw. I etap obwodnicy wschodniej),


  • przebudowa ul. Matejki (uspokojenie ruchu eliminacja lokalnego ruchu tranzytowego),


  • przebudowa układu ul. Mazurska-3 Maja-Czwartaków-18 Stycznia-Piwna.


    lata 2015-2020


  • połączenie ul. 18 Stycznia z ul. Sikorskiego (II etap obwodnicy wschodniej).


    lata 2025-2030


  • połączenie Trasy Przemysłowej z ulicą Sądową.


  • Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska