Zobacz wideo: Rynek pracy odporny na pandemię.
Mieszkaniec Włocławka zaniepokojony jakością wykonania elewacji na centrum przesiadkowym
- Zwracam się z prośbą o podjęcie interwencji w sprawie inwestycji realizowanej we Włocławku przez Gminę Miasto Włocławek pod nazwą budowa multimodalnego węzła przesiadkowego przy ulicy Okrzei we Włocławku - napisał do naszej redakcji Czytelnik, którego zaniepokoiło to, że blacha kładziona na wiatach przystankowych jest powgniatana.
- Inwestycja polega m.in. na budowie wiat o konstrukcji stalowej których celem jest zadaszenie przestrzeni dworca autobusowego komunikacji dalekobieżnej. Szczyty dachu wiat pokryte są blachą trapezową do której mocowana jest blacha, prawdopodobnie miedziana, mając pełnić funkcję detalu architektonicznego. Jakość wykonania tego zakresu prac jest tragiczna. Blacha jest pogięta. Można stwierdzić, że dochodzi tu do marnowania zastosowanego materiału. Firma wykonując te prace nie ma wiedzy ani umiejętności jak taką blachę powinno się układać - czytamy w dalszej części nadesłanej wiadomości.
O wyjaśnienie w tej sprawie poprosiliśmy Krzysztofa Kukuckiego, zastępcę prezydenta Włocławka, odpowiedzialnego za inwestycje w mieście.
- Jeżeli chodzi o elewację, to wykonawca - za pośrednictwem Inżyniera Kontraktu - został przez nas uczulony na tą kwestię, po wykonaniu próbnym. Został zobowiązany do ścisłej selekcji montowanych elementów. Wykonawca ma bogate doświadczenie w tym obszarze - zapewnia Krzysztof Kukucki.
Budowa centrum przesiadkowego we Włocławku miała trwać 9 miesięcy. Są opóźnienia
Budową węzła przesiadkowego przy ul. Okrzei we Włocławku zajmie się konsorcjum firm - Girder (lider) i Drogtom (członek). Inwestycja kosztować będzie blisko 9 milionów złotych. Jednak całe zadanie będzie znacznie droższe, ponieważ centrum przesiadkowe trzeba jeszcze wyposażyć. W projekcie zapisano także zakup autobusu elektrycznego. Całkowity koszt zadania wyniesie więc 16, 5 mln zł (13,6 mln zł, to dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego). Zgodnie z umową, wykonawca inwestycji miał dziewięć miesięcy - od czasu podpisania umowy - na realizację zadania. Prace przy budowie centrum powinny się więc zakończyć do 31 marca 2021 roku. Nadal jednak trwają, ponieważ z zakończeniem ostatniego etapu prac - kładzeniem elewacji - miasto czekało aż PKP dokona rozbiórki dworca (chodziło o to, by uniknąć uszkodzenia elewacji). Rozbiórka dworca PKP miała rozpocząć się w czerwcu, ale ruszyła dopiero 30 sierpnia.
Na jakim etapie jest obecnie budowa węzła przesiadkowego we Włocławku?
- Prace są na ostatniej prostej. Do zamontowania została jedynie elewacja oraz szklane ściany poczekalni. Wykonane zostaną również prace związane z budową nawierzchni w bezpośrednim sąsiedztwie terenu kolejowego. Dodatkowo czekamy na dostawę napisu Włocławek, który wykonany jest z neonu - informuje Krzysztof Kukucki, dodając, że równolegle trwa także postępowanie przetargowe na dostawę systemu informacji pasażerskiej.
Zainteresowane firmy mają czas do 4 października na złożenie ofert.
