https://pomorska.pl
reklama

Burger King rozwija swoje roślinne menu. Sprawdź, co nowego w ofercie

Materiał informacyjny Burger King

Roślinny burger o wyjątkowym smaku i teksturze? Jeszcze niedawno wydawało się to niemożliwe, ale Burger King udowadnia, że smak kultowych burgerów i innych dań nie musi zależeć od mięsa. Sieć konsekwentnie rozwija swoją roślinną ofertę i wprowadza do menu Plant-Based Bao Burgera – orientalną odsłonę klasycznej pozycji w puszystej bułce bao. To kolejny krok w kierunku większej różnorodności i łatwiejszego dostępu do roślinnych alternatyw dla wszystkich miłośników dobrego jedzenia. Spróbuj wersji plant-based, które podbijają świat!

Zielony wybór w Burger King nie tylko na wiosnę

Jeszcze kilka lat temu restauracje szybkiej obsługi i dieta roślinna wydawały się leżeć na dwóch przeciwległych biegunach. Obecnie jednak te granice coraz bardziej się zacierają, co jest efektem zmieniających się nawyków żywieniowych. Coraz więcej osób świadomie ogranicza mięso lub szuka alternatyw, ale nie chce rezygnować z jego charakterystycznej tekstury i aromatu. Wybierając plant-based, wybierasz smak, który znasz, cenisz i uwielbiasz – i nie musisz w tej kwestii iść na żadne kompromisy.  

Burger King od lat podąża za tym trendem. Chcąc dać swoim gościom jak największy wybór, już od 2019 roku rozbudowuje roślinne menu stanowiące doskonałą alternatywę dla kultowych pozycji z tradycyjnej karty. Przy współpracy z The Vegetarian Butcher, marka stworzyła klasyczne burgery i przekąski w wersji plant-based, które potrafią zachwycić nawet oddanych mięsożerców.

To nie są tylko puste słowa. Burger King postanowił sprawdzić, jak konsumenci odbierają menu plant-based w praktyce. W marcu 2025 marka przeprowadziła blind test w swojej restauracji w Warszawie, podczas którego uczestnicy próbowali burgerów – nie wiedząc czy są roślinne, czy mięsne – i decydowali, co jedzą. Wyniki? Smak i tekstura były na tyle zbliżone, że wielu z nich nie potrafiło odróżnić jednej opcji od drugiej!

Na pewno ma na to wpływ fakt, że w Burger King roślinne beef burgery są grillowane na ogniu – dokładnie w ten sam sposób jak ich tradycyjne, mięsne odpowiedniki, co nadaje im charakterystycznego, głębokiego aromatu.

Plant-Based Menu – smak klasyki w roślinnej odsłonie

Burger King to jedna z pierwszych marek QSR, które wprowadziły ofertę plant-based na globalną skalę. Dziś roślinne burgery i nuggetsy są dostępne w ponad 55 krajach i tysiącach restauracji na całym świecie, a w Niemczech co piąty Whopper sprzedawany jest w wersji bezmięsnej[1]. Czy to chwilowa moda? Zdecydowanie nie – to świadomy wybór konsumentów kierowany chęcią cieszenia się ulubionymi smakami w innej odsłonie.

Nieważne, czy chcesz ograniczyć spożywanie mięsa, czy po prostu chcesz spróbować czegoś nowego, w Burger King niemal każdą ulubioną pozycję zamówisz w wariancie roślinnym. Do wyboru masz roślinne wersje Whoppera, Royale, Double Cheeseburgera czy zupełną nowość dostępną w sieci od 25 marca – Bao Burgera z sosem orange teriyaki, świeżym zielonym ogórkiem, czerwoną cebulą, roszponką, serem oraz plant-based patty.  Całość zamknięta jest w miękkiej, puszystej bułce bao.

To najlepsze z możliwych dowody na to, że marki oferują dziś coraz szerszy wybór, otwierając się na potrzeby swoich klientów. Możesz czuć ten sam smak, teksturę i soczystość swoich ulubionych dań, mimo że są roślinne!

The Vegetarian Butcher – „rzeźnik” nowej generacji

Za sukcesem roślinnych produktów Burger King stoi The Vegetarian Butcher, marka założona przez Jaapa Kortewega – rolnika w dziewiątym pokoleniu i zagorzałego miłośnika mięsa, który mimo to postanowił stworzyć roślinną alternatywę zachowującą smak, teksturę i wartości odżywcze tradycyjnych produktów. W ten sposób obu brandom udało się opracować warianty plant-based, które smakiem i teksturą imitują mięso – spełniając tym samym oczekiwania nawet największych sceptyków. Misją The Vegetarian Butcher jest dostarczanie produktów roślinnych wszystkim, mięso- i roślinożercom, niezależnie od preferowanego stylu życia czy diety.

Plant-Based Burger King na świecie i w popkulturze

Burger King wciela w życie styl plant-based na wielu obszarach, zmieniając w ten sposób postrzeganie roślinnych alternatyw. Marka otworzyła plant-based pop-up restauracje w miastach takich jak Madryt, Kolonia, Wiedeń czy Londyn. To właśnie w Wiedniu brand zaskoczył klientów kampanią „Normal or with meat?”, w której domyślną opcją były burgery plant-based – goście musieli specjalnie poprosić o wersję mięsną. Natomiast w Niemczech wprowadzono „Make-It Plant-Based”, umożliwiając zamówienie niemal każdego burgera w wersji roślinnej, dając pełną swobodę wyboru każdemu klientowi.

Zresztą Burger King od lat jest obecny w popkulturze. Marka pojawia w filmach i serialach – od klasycznych scen w Powrocie do przyszłości po epizody w Simpsonach. Nie brakuje też kreatywnych współprac, jak tej w ramach promocji Spider-Man: Poprzez Multiwersum, gdy w sprzedaży pojawił się limitowany Whopper w superbohaterskich barwach. Burger King udowadnia, że jedzenie może być nie tylko smaczne, ale także stać się elementem kultury, którą uwielbiają miliony. Sprawdź sam – już teraz wybierz warianty plant-based swoich ulubionych pozycji z Burger King!

[1] Burger King sales data

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska