Sajfutdinowowi pierwsza propozycja w Toruniu specjalnie się nie podobała (wartość ok. 1,3 mln zł), więc ją odrzucił i ruszył w Polskę. O kontrakcie rozmawiał w Rzeszowie, Zielonej Górze i Lesznie, a ostatnio nawet w Gorzowie, ale bez większych rezultatów. Menedżer Rosjanina Tomasz Suskiewicz zaczynał negocjacje od 700 tys. zł za podpis i 5 tys. zł za punkt, co daje kontrakt wartości mniej więcej 1,7 mln zł.
To wciąż za dużo dla większości klubów, choć Sajfutdinow wcale nie jest najdroższy. Jeszcze więcej oczekuje choćby Greg Hancock, który chciałby wykorzystać swoje 5 minut po zdobyciu mistrzostwa świata (za sam podpis na umowie oczekuje 800 tys. zł).
Na rynku jest jednak tak wielu dobrych zawodników, że ceny stopniowo spadają. W Rzeszowie są pieniądze, ale beniaminek musi przebudować zespół i na same kontrakty Tomasza Golloba i Grigorija Łaguty może wydać ponad 3 mln zł, a kolejnym priorytetem będzie pozyskanie polskiego żużlowca.
W Zielonej Górze rozważano poważne zmiany i Sajfutdinow miał być magnesem, który znowu zapełni stadion. Teraz jednak wszystko wskazuje na to, że jednak pozostanie w klubie Jarosław Hampel oraz Andreas Jonsson, którego miał zmienić właśnie Sajfutdinow. To znacznie ograniczy finansowe mozliwości Falubazu, który na razie rozmawia z Peterem Kildemandem.
W Lesznie także planują zmiany, ale tam w gronie kandydatów do zespołu wymienia się przede wszystkim Martina Vaculika, Thomasa Jonassona i w ostateczności Grega Hancocka.
Dlatego pod koniec ubiegłego tygodnia Suskiewicz zaproponował kolejne negocjacje w Toruniu. W zespole "Aniołów" miejsce na Rosjanina czeka. Safutdinow sprawdził się w Toruniu i Gajewski od początku nie ukrywał, że jest jednym z jego priorytetów kontraktowych. Tyle, że nie za wszelką cenę. - Mogę jedynie potwierdzić, że wróciliśmy do rozmów i jesteśmy bliżej porozumienia niż kilka tygodni temu - przyznaje nam teraz menedżer "Aniołów".
Planu awaryjnego na razie nie ma, ale też potencjalnych zastępców także nie brakuje. Numer 1 to Vaculik, a w dalszej kolejności Hancock i Jason Doyle.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje