https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto pomoże przywrócić kolejkę parkową? PKP SA jest za jej rozwiązaniem!

(mc)
Ciuchcia była atrakcją od 1996 roku. Spłonęła 8 września
Ciuchcia była atrakcją od 1996 roku. Spłonęła 8 września Jarosław Pruss
- Nawet gdyby bydgoszczanie "zrzucili się" na zakup nowej ciuchci, to my nie moglibyśmy przyjąć tych pieniędzy - mówi Krzysztof Paczkowski, prezes "Kolejki Parkowej"

Los spalonej myślęcińskiej wąskotorówki jest wciąż pod znakiem zapytania.

- Największy z udziałowców naszej spółki, czyli PKP SA jest za jej rozwiązaniem - wyjaśnia Krzysztof Paczkowski, szef "MKP", byłego zarządcy kolejki. - To jednak paradoksalnie może otworzyć drogę do ewentualnej reaktywacji ciuchci.

Przeczytaj też: Pożar kolejki parkowej w Myślęcinku [zdjęcia]

A to dlatego, że kolejka jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie może przyjmować dotacji społecznych. Tymczasem w sytuacji, kiedy jej udziałowcy nie mają pieniędzy na zakup nowych lokomotyw i wagonów, społeczna "zrzutka" jest jedyną szansą na przywrócenie tej atrakcji Bydgoszczy.

- Inaczej by było, gdyby w miejsce naszej spółki powstało, na przykład stowarzyszenie - wyjaśnia Paczkowski. - Wtedy każdy mógłby wesprzeć odbudowę wąskotorówki.

Przypomnijmy, że dwie lokomotywy diesla oraz narzędziownia spłonęły w nocy 8 września. Policja nie wyklucza, że mogło to być podpalenie. Nikomu jednak jeszcze nie postawiono w tej sprawie zarzutów.
- Wciąż czekamy na opinię biegłych z dziedziny pożarnictwa - mówi Maciej Daszkie-wicz z KWP.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
z innej kolejki
Nie musicie nic rozwiązywać! Stowarzyszenie może działać równolegle i być właścicielem taboru. Zatem do dzieła - zakładać stowarzyszenie, może być nawet OPP (dodać aktywację bezrobocia, pomoc niepełnosprawnym czy organizacje zielonej szkoły) i jako główne zadanie statutowe postawić sobie "Pozyskanie i utrzymanie taboru dla Myślęcinka".
o
obserwator
na PKP można liczyć w KAŻDEJ sytuacji

jeśli mowa o wpompowaniu ogromnej kasy z regionalnego budżetu na infrastrukturę - ZAWSZE są za
gdy chodzi o zlecanie im realizacji przewozów regionalnych za duże pieniądze - ZAWSZE są za
a gdy chodzi o skromny wydatek na odbudowanie atrakcji turystycznej o dużym znaczeniu dla mieszkańców tak dużego miasta - pokazują prawdziwe oblicze...

a przecież szybka i sprawna odbudowa mogła być znakomitą akcją marketingową dla PKP - tak dobrze podbudowującą nadszarpnietą reputację spółki PKP

BRAWO księgowi
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska