https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Promocja w POLOmarkecie. Konfitury taniej, ale... od jutra

Lucyna Talaśka-Klich
Nadesłane
Klient bydgoskiego POLOmarketu był przekonany, że kupił konfitury w promocji. Przy kasie okazało się, że cena będzie niższa, ale od następnego dnia!

- To brzydkie praktyki sieci POLOmarket - ocenia mężczyzna, który wieczorem, 16 maja, robił zakupy w markecie na bydgoskich Jachcicach. Kupił konfitury truskawkowe i był przekonany, że obowiązująca cena za słoik to 3,99 zł. - Przecież taka informacja widniała na regale - opowiada. - Na żółtej kartce była przekreślona wyższa cena (4,99 zł) i dopisek, że to minus 20 procent. Zatem byłem pewien, że słoik kosztuje 3,99. Jednak pani kasjerka policzyła o złotówkę więcej za słoik.

Dlaczego? - Kierownik sklepu zaprowadził mnie do regału i pokazał informacje na tych żółtych kartkach - dodaje mężczyzna. -Otóż na dole, obok kodu kreskowego, niewielkimi cyferkami zapisano: 17-05-17 - 23-05-17. Podobno miało to oznaczać, że ta promocja trwa od siedemnastego do dwudziestego trzeciego maja. Moim zdaniem to wprowadzanie klientów w błąd. W tym sklepie zakupy robi także wiele starszych osób i nie wierzę, że mogą zauważyć te daty i zrozumieć o co chodzi, bo zapisu, że chodzi o termin obowiązywania promocji też tam nie ma.

Polomarket: - Nie łamiemy praw pracowniczych. Deklarujemy chęć rozmowy z protestującymi

Mają prawo do zwrotu 1 zł
Luiza Chmielewska, Naczelnik Wydziału Prawno-Organizacyjnego i Ochrony Konsumentów w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy wyjaśnia, że zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U. z 2014 r. poz. 915 ze zm.): „W miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług uwidacznia się cenę oraz cenę jednostkową towaru (usługi) w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen.”

No i powołuje się na art. 5 tej ustawy: „W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.”

- Artykuł 5 może zatem stanowić podstawę żądania przez konsumenta zwrotu 1 zł - uważa Luiza Chmielewska. - Nieprawidłowości w zakresie informowania o cenach są przedmiotem zainteresowania Inspekcji Handlowej, która może prowadzić w tym zakresie kontrole i stosować kary pieniężne wobec przedsiębiorców naruszających prawo.

Tłumaczą, że to pomyłka
Izabela Trojanowska z biura prasowe POLOmarketu wyjaśnia, że sytuacja w bydgoskim sklepie„jest wynikiem pomyłki naszego personelu i nie powinna była mieć miejsca. Promocyjna cena konfitur została przedwcześnie podana w bydgoskim sklepie, a promocja rzeczywiście obowiązuję od 17 do 23 maja. Jest to wydarzenie incydentalne, za które przepraszamy naszego Klienta (...). W ramach zadośćuczynienia chcielibyśmy przekazać Klientowi drobny upominek. W tym celu uprzejmie prosimy, aby zgłosił się do kierownika sklepu, w którym miało miejsce rzeczone zdarzenie.”

- Dziękuję bardzo za upominek, ale nie zamierzam go odbierać - stwierdził mężczyzna. - Nie wierzę, że było to „wydarzenie incydentalne”, ponieważ od dwóch osób z personelu usłyszałem, iż zawsze we wtorek, przed wprowadzeniem „promocji” mają ten problem. Bo niektórzy klienci wykłócają się z nimi, jeśli złapali się na „promocję”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
helena

Większośc jak przychodzi do Polo to mówią ze wreszcie odżywaja i zaczynaja po prostu zyc tak jak powinni. Wiec warto pomyslec może o zmianie pracy.

e
emilia
W dniu 24.05.2017 o 07:57, Maciej napisał:

Dzień dobry pani redaktor w dniu w którym ten PAN kupował ta nieszczesna konfiture zrobiłem również zakupy w tym czasie i nie jest prawda ze pracownik sklepu tłumaczył się ze cena obowiązuje od jutra pracownik przeprosił tego klienta chciał oddać zlotowke różnicy ale ten PAN powiedział ze nic się nie stalo i nie ma problemu a na drugi dzień poleciał do gazety szkoda ze gazeta taka jak pomorska dala się zrobić na szaro i nie pisze całej prawdy przykre .Może pani redaktor powinna pisząc takie rzeczy zasięgnąć informacji drugiej strony również

Bardzo dobry głos w sprawie... I tak sie robi niepotrzebne zamieszanie a jak widac ludzie lubią takie rzeczy nawet jesli okazują się być nie prawdziwe.

M
Maciej
Dzień dobry pani redaktor w dniu w którym ten PAN kupował ta nieszczesna konfiture zrobiłem również zakupy w tym czasie i nie jest prawda ze pracownik sklepu tłumaczył się ze cena obowiązuje od jutra pracownik przeprosił tego klienta chciał oddać zlotowke różnicy ale ten PAN powiedział ze nic się nie stalo i nie ma problemu a na drugi dzień poleciał do gazety szkoda ze gazeta taka jak pomorska dala się zrobić na szaro i nie pisze całej prawdy przykre .Może pani redaktor powinna pisząc takie rzeczy zasięgnąć informacji drugiej strony również
A
Ala

Witam,

otóż przez taki nagłośniony problem przez owego klienta - my pracownicy - nie mający wpływu na większość spraw w markecie mamy przechlapane. Po pierwsze dlaczego piszecie "pani nabiła większą cenę" - nie. Pani nie nabija, to kasa nabija ceny - my pracownicy na ceny nie mamy żadnego wpływu, otóż one są w systemie. Kiedy mamy przygotować promocje na następny dzień skoro mamy zakaz robienia nadgodzin? czas po zamknięciu sklepu, a do naszego wyjścia to godzina. W tym czasie musimy rozliczyc swoje kasy, posprzątać, dołożyć towar na dzien następny, a we wtorki (środa nowa promocja) dochodzi ściągniecie  cen starej promocji, założenie nowych cen (są to setki) + założenie nowych cen żółtych nowej promocji od dnia następnego, nałożenie oznaczeń czy to promocja czy supercena, sciagniecie i powieszenie starych/nowych plakatów, wypisanie tablic. Myslicie,że jestesmy w stanie zrobic to przez godzinę? Niestety nie. Jesli na zmianie są dwie kasjerki + kierownik zmiany nie jest to mozliwe Dlatego drodzy klienci ("k" celowe) zastanówcie się zanim rozpętacie burzę, bo ja, matka, żona we wtorki nie będę już konczyc pracy o godzinie 22, a o 1 lub 2 w nocy, a nastepnego dnia tez muszę isc do pracy. Problem lezy w złym zarządzaniu polomarketu, dlaczego nikt nie wpadnie na pomysł, aby zrobić nam nocki raz w tygodniu własnie z wtorku na środę? Nie byłoby łatwiej? Praca wykonana byłaby bezstresowo, porządnie, a nie pod presją czasu i poganiania.

e
ewakewa

No a ja z czyms takim sie w sklepie nie spotkałam. Zawsze jest ok, poza tym dodam ze zakupy u nich są naprawde ok, przynajmniej jest taniej niż w innych sklepach.

e
eryk_kk

Wiecie co, mam wrażenie że to tzw.gównoburza. Sorry zza stwierdzenie ale ulewa mi sie od takich problemów... co za problem iść i sie dowiedziec u sprzedawcy - nie - lepiej napisać na forum. I co Wam to daje? 

t
teresa11
W dniu 18.05.2017 o 21:37, klientka polo u napisał:

Masakra , i to jest powód do gazety ? Ludzie , ci pracownicy mają rodziny i co promocje Mają wykładać do rana ? Ja Noe widzę problemu by upewnić sie kasjera czy dany produkt jest w cenie promocyjnej a zresztą do czego służą czytniki cen . Jestem zbulwersowana zachowaniem owego klienta . Pracownik polo nie tylko siedzi na kasie . Mają miliony obowiązków i bądźcie bardziej wyrozumiali - to tylko ludzie !!!!!

Całkowicie się z Tobą zgadzam... Czasami mam wrazenie że niektórzy po prostu się czepiają. Jesteśmy tylko ludźmi... odpuście trochę.

P
Pracownik
We wtorek jest zmiana promocji pracownicy robia to przed zamknieciem sklepu. Nikt nie chce siedziec po nocach kazdy ma wlasne zycie. Wydaje mi sie ze tak jest w wiekszosci sklepach. Zreszta wydaje mi sie ze dopóki ktos nie bedzie pracowal w sklepie nie bedzie wiedzial jak to jest. Afera bez powodu. Ludzie juz nie maja sie o co czepiac szukaja dziury w calym. Brak szacunku ze strony klienta dla pracownikow to porazka jakas sami oczekuja szacunku a szami go nie dawaja.
M
Michal
Zawsze we wtorek jest zakładanie nowych promocji przed zamknięciem sklepu ponieważ nikt z personelu nie chce siedzieć do 1:00 w nocy aby zmienić wszystkie Cenówki. Każdy chce wrócić do domu o normalnej porze
k
klientka polo u
Masakra , i to jest powód do gazety ? Ludzie , ci pracownicy mają rodziny i co promocje Mają wykładać do rana ? Ja Noe widzę problemu by upewnić sie kasjera czy dany produkt jest w cenie promocyjnej a zresztą do czego służą czytniki cen . Jestem zbulwersowana zachowaniem owego klienta . Pracownik polo nie tylko siedzi na kasie . Mają miliony obowiązków i bądźcie bardziej wyrozumiali - to tylko ludzie !!!!!
m
marzena90
W dniu 18.05.2017 o 11:17, Mike napisał:

W Toruniu również spotkałem się z takimi praktykami gdzie cena promocyjna aż bije po oczach ale gdy chcesz kupić dostajesz w wyższej cenie bo promocja od jutra... Nie są to zatem incydentalne sytuacje...

 


W Toruniu również spotkałem się z takimi praktykami gdzie cena promocyjna aż bije po oczach ale gdy chcesz kupić dostajesz w wyższej cenie bo promocja od jutra... Nie są to zatem incydentalne sytuacje...

 Po to jest napisane na kartce przy cenie od kiedy jest promocja zeby to czytać. No kurcze.... sami jesteście sobie winni. Zresztą dla mnie to nie problem zeby sprawdzić, zapytac w sklepie jesli jestem czegoś nie pewna do końca.

k
karina

Czy to jakiś problem, przecież zwyczajnie wystarczy czytać to co jest napisane na kartkach. Jak sprawdzasz cenę, sprawdz tez to co jest napisane od kiedy zaczyna sie promocja. Nie rozumiem tego ambarasu.

P
Pracownik sklepu
Łatwo sie wypowiadac gdy tylko przychodzi sie "na zakupy" ktore w rzeczywistości sa bezcelowym spacerowaniem miedzy polkami, nikt kto chociaz dnia nie przepracowal w handlu nie jest w stanie pojac jak ciezka jest to praca i do naszych obowiązków nie należy tylko i wylacznie siedzenie na kasie, ba , to jest ostatnie co mamy do roboty bo innych zadan sa dziesiatki i to ze cena wisi wczesniej czy zostala pominieta przy sciaganiu to dla mnie nie jest powod zeby leciec do gazety , ludzie, ogarnijcie sie !
M
Mike

W Toruniu również spotkałem się z takimi praktykami gdzie cena promocyjna aż bije po oczach ale gdy chcesz kupić dostajesz w wyższej cenie bo promocja od jutra... Nie są to zatem incydentalne sytuacje...

O
Obserwator
W Sępólnie też tak kantuja.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska