MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przynajmniej pięć autobusów zakupi MZK w Toruniu

(ao)
Tabor MZK sukcesywnie jest uzupełniany. Na zdjęciu jeden z nowszych autobusów - hybrydowy solaris.
Tabor MZK sukcesywnie jest uzupełniany. Na zdjęciu jeden z nowszych autobusów - hybrydowy solaris. Grzegorz Olkowski
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na dostawę trzech niskopodłogowych autobusów miejskich klasy „maxi” i dwóch „midi”, zasilanych olejem napędowym.

- Autobusy „maxi” będą mierzyły 12 metrów długości, a „midi” - do 10,5 metrów - wyjaśnia Piotr Reich, rzecznik MZK.

Blisko połowa Polek udaje orgazm. "Nie wiedziałem, że jest tak źle!"

Firma zastrzegła sobie prawo zamówienia dodatkowych pięciu pojazdów. Jeśli tylko znajdą się pieniądze, do Torunia przyjedzie do końca roku aż dziesięć nowych autobusów. Byłoby to największe zamówienie taboru samochodowego MZK od 2013 roku. Wtedy w zajezdni przy ulicy Legionów pojawiło się osiem nowiutkich solarisów. Jeszcze wcześniej, w 2011 roku, MZK kupiło siedem autobusów. Co ciekawe, trzy lata temu zupełną nowością w autobusach miejskich było zastosowanie klimatyzacji i bezprzewodowej łączności z internetem poprzez wi-fi. Czym tym razem będą mogły się pochwalić nowe autobusy?

- Mają być wyposażone m.in. w system cyfrowego monitoringu wizyjnego - zarówno przedziału pasażerskiego, jak i kabiny kierowcy, z możliwością podglądu online przez dyspozytora - mówi Piotr Reich. - Będą też posiadały system informacji pasażerskiej, w tym podgląd położenia autobusu na mapie miasta przez służby dyspozytorskie i system zapowiadania przystanków.

Podobnie jak wiele obecnych autobusów, nowe pojazdy będą wyposażone w automaty do sprzedaży biletów. Będzie można za nie płacić bilonem lub kartą płatniczą.

Kolejny atut - autobusy będą klimatyzowane (zarówno przedział pasażerski, jak i kierowcy). Podobnie jak inne nowsze autobusy i te pojazdy będą multimedialne. Znajdą się w nich m.in. ładowarki USB, monitory informacyjne z przebiegiem trasy przejazdu autobusu i bezprzewodowy dostęp do internetu.

Autobusy zostaną wyposażone w tradycyjny silnik diesla. Będzie on jednak bardziej ekologiczny. Ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin Euro-6. W Toruniu autobusów z takim napędem jest tylko czternaście - to solarisy urbino 12. Kolejne trzy podobne pojazdy zasilane są CNG. Tylko jeden napędza silnik hybrydowy. Najwięcej pojazdów, bo 32 spełnia normę Euro 2, sprzed 20 lat! Dalej są pojazdy z Euro 5 (30 sztuk) i Euro 3 (27 sztuk). Mniej popularne są autobusy spełniające Euro 4 (13 szt.). Poza kategorią jest wciąż 27 aut (18 proc.)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska