Jeszcze w tym roku udostępniona zostanie cyklistom ścieżka pieszo-rowerowa, która powstaje przy ruchliwej trasie DK 25, między Brzozą, a Nową Wsią Wielką.
Wykonawca zrealizować ma zadanie w ciągu 6 miesięcy, a zatem finału robót spodziewać się można późną jesienią br. Kosztować to będzie 12,4 mln zł. Inwestorem - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Swoją cegiełkę do inwestycji dołożyła też gmina Nowa Wieś Wielka. Samorząd przekazał na ten cel 1,5 mln zł.
Poprawa bezpieczeństwa między Brzozą a Nową Wsią Wielką
To ważne dla regionu zadanie zrealizowane jest w ramach programu likwidacji miejsc niebezpiecznych. Spowoduje, że piesi i rowerzyści znikną wkrótce z tej ruchliwej trasy. Co ważne - bezpieczny dla nich trakt zbudowany zostanie ponad 5 metrów od krawędzi jezdni.
- To jedna z większych inwestycji w województwie kujawsko-pomorskim jeśli chodzi o budowę ciągów pieszo-rowerowych. Dokumentacja przygotowana została kilka lat wstecz. Teraz dostaliśmy dofinansowanie i przystępujemy do realizacji – informował po podpisaniu umowy z firmą Strabag Sebastian Borowiak, dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA.
To Cię może również zainteresować
- Ścieżki pieszo-rowerowe są bardzo ważne, poprawiają bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców, ale też dają szansę na rozwój turystyki. Będziemy bacznie obserwować jak przebiegają prace między Brzozą a Nową Wsią Wielką – zapowiedział wojewoda Mikołaj Bogdanowicz. Jak przyznał – docenia on wagę tej inwestycji bo codziennie jadąc do pracy i wracając do domu przejeżdża DK nr 25 na tym odcinku.
- W ciągu tej ścieżki powstaną dwa obiekty inżynierskie. Główny odcinek ma 6 kilometrów. Jest co robić - przyznaje Bogusz Czupryński, dyrektor techniczny firmy Strabag.
Lepsza nawierzchnia i zjazdy
Zakres zadania przewiduje m. in. przebudowę nawierzchni drogi dojazdowej i zjazdów, budowę ścian oporowych, regulację skarp na drodze krajowej nr 25, a także umocnienie skarpy przy Strudze Jezuickiej i przy Kanale Złotnickim. Powstaną też dwa obiekty inżynierskie. Konieczna jest wycinka drzew i krzewów, roboty energetyczne i prace z branży sanitarnej.
Jak dowiadujemy się - by ścieżka powstała wykonawca przestawić musi wiatę przystankową i przydrożny krzyż. Początek ścieżki – w okolicach skrętu na Piecki, finisz w Nowej Wsi Wielkiej, przed przejazdem kolejowym. Na początkowym odcinku trakt prowadzony jest wschodnią stroną drogi (przy jezdni w stronę Bydgoszczy). Od skrzyżowania z ul. Ogrodową w Prądocinie ścieżka biegła będzie zachodnią stroną drogi.
- Wszyscy się radują, ale najbardziej ja, bo reprezentuję mieszkańców, którzy cały czas apelowali i prosili, żebyśmy mogli to zadanie zrealizować. Jestem bardzo wdzięczny naszym radnym, którzy zaakceptowali potrzebną kwotę w budżecie gminy. Nie było żadnych oporów. A realizacja będzie cieszyła nie tylko mieszkańców Brzozy, w której mieszkam – podkreśla Wojciech Oskwarek, wójt Nowej Wsi Wielkiej.
To Cię może również zainteresować
- To historyczny moment. Brzoza i Nowa Wieś Wielka – dwie ważne miejscowości - zostaną połączone ścieżką, będzie bezpieczniej – cieszy się włodarz gminy.
Przebudowa drogi wojewódzkiej 254 Brzoza – Łabiszyn
Ale nie tylko przy budowie ścieżki pieszo-rowerowej pracują obecnie drogowcy. Na półmetku są prace przy przebudowie 13 km odcinka trasy Brzoza – Łabiszyn. Roboty rozpoczęto w styczniu br. Ile dotąd zrobiono?
- Prawie na wszystkich odcinkach ułożone zostały już nawierzchnie. Trwają roboty przy przebudowie zatok autobusowych, zjazdów i poboczy. Drogowcy kontynuują roboty brukarskie m. in. w Brzozie i Kobylarni - informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.
Prace na odcinku: Brzoza - Łabiszyn powierzono firmie z powiatu inowrocławskiego. Jest szansa, że większość robót wykonana zostanie jeszcze w tym roku. W pierwszym półroczu 2024 r. realizowane będą już tylko prace wykończeniowe. Koszt zadania ogromny – 53 mln zł. Inwestycja realizowana jest przy wsparciu Unii Europejskiej.
Jak informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu – w rejonie Kobylarni otwarty już został nowy odcinek drogi, na którym – w ramach przebudowy trasy Brzoza – Łabiszyn – zlikwidowano dwa niebezpieczne zakręty.
Wykonawca przygotowuje się również do budowy ronda w Brzozie, na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Wielkopolskich.
