https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tragiczne wypadki w regionie. Statystyki są przerażające. Na naszych drogach giną setki ludzi

Marek Weckwerth
Policja
211 osób zginęło, 966 zostało rannych. To ostateczny, oficjalny bilans wypadków na kujawsko-pomorskich drogach w 2019 roku. Tych wypadków było 934.

Sporządzony przez Komendę Wojewódzką Policji w Bydgoszczy bilans jest porażający, bo na naszych drogach straciło życie o 39 osób więcej niż rok wcześniej. To wzrost o 22,7 procent. Zmniejszyła się za to liczba wypadków (o 33) i rannych (o 60).

ZOBACZ TAKŻE:Rząd już wie ile osób straci prawo jazdy. Jeśli to zrobisz, też będziesz na liście!

Miniony rok był drugim z rzędu, gdy statystyka tragedii drogowych pogorszyła się - w 2017 roku zginęły 172 osoby (1026 rannych), w 2017 roku 151 (1094).

U nas jest najgorzej

Wskaźnik zabitych na 100 wypadków wynosi u nas teraz 22,6 osób. Znacząco wzrósł, bo średnia z ostatnich lat wynosiła 17,5, a i tak była najwyższa w kraju (ex aequo z województwem podlaskim). Najbezpieczniej jest w Małopolsce (4,7 osób). W ościennych dla naszego regionach jest tak: w Łódzkiem 5,1, zaś w Pomorskiem 5,3.

Śmierć w Bydgoszczy

Najwięcej wypadków śmiertelnych w 2019 roku odnotowano na terenie działania Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy - to aż 33 (15 w 2018 r.).

22 osoby (20 rok wcześniej) zginęły na terenie KMP we Włocławku, 21 (22) na terenie KMP w Toruniu. Po 19 osób straciło życie na drogach w powiatach świeckim (17) i mogileńskim (5).

Za to nikt nie zginął w powiecie wąbrzeskim (2 zabitych w 2018 r.). Ogromną poprawę bezpieczeństwa odnotowano w powiecie aleksandrowskim - 2 zmarłych wobec 13 w roku poprzednim.

Porażający wzrost

To wszystko liczby bezwzględne, ale gdy na statystykę spojrzymy w ujęciu procentowym, okaże się, że największy wzrost śmiertelnych wypadków nastąpił w powiecie rypińskim - aż o 800 procent. To 8 zabitych wobec braku ofiar w 2018 roku. 600-procentowy wzrost zabitych nastąpił w powiecie tucholskim (6 ofiar wobec zera).

Na drogach powiatu mogileńskiego wzrost jest 280-procentowy, natomiast golubsko-dobrzyńskiego 223-procentowy.

Prędkość zabija

- Konkluzja jest jednoznaczna: w naszym regionie spada liczba rannych, a rośnie liczba zabitych - stwierdza kom. Robert Jakubas z Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Bydgoszczy. - Badamy ten niepokojący efekt, ale na razie jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Niemniej można powiedzieć, że do najtragiczniejszych wypadków dochodzi na skutek niedostosowania prędkości do warunków na drodze, tych atmosferycznych i związanych z natężeniem ruchu czy dynamicznie zmieniająca się sytuacją. Okazuje się, że liczba wypadków spada gdy warunki atmosferyczne pogarszają się.

Jaki procent kierowców miało w swojej historii ubezpieczenia jakąś szkodę i ilu ich przypada na 1000 samochodów tej marki? Dane, jakie zebrała Punkta pokazują, że wyniki dla kierowców poszczególnych marek są dość zbliżone. Zatem którzy kierowcy powodują najwięcej wypadków? Zobaczcie dane na kolejnych slajdach ---->Firma Punkta, przeanalizowała faktycznie sprzedane polisy OC, by sprawdzić, kierowcy jakich marek samochodów powodują najwięcej wypadków a jakich najmniej. Nie jest zaskoczeniem, że najwięcej szkód mają kierowcy najczęściej ubezpieczanych marek dlatego,… że jest ich po prostu najwięcej na rynku.

Którzy kierowcy powodują najwięcej wypadków? Będziecie zasko...

32,5 proc. wszystkich ofiar śmiertelnych w ub. r. to właśnie wynik niedostosowania prędkości do warunków ruchu.
Na drugim miejscu jest nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu (16 proc. zabitych), na trzecim nieprawidłowe wyprzedzania (13 proc.). 8,3 procent zabitych na kujawsko-pomorskich drogach to ofiary nieprawidłowych zachowań kierowców wobec pieszych.

Tak jest w tym roku

W tym roku na kujawsko-pomorskich drogach doszło już do 75 wypadków zginęło w nich 13 osób, a 67 odniosło rany. Ale to lepsze dane niż w tym samym okresie 2019 roku. Teraz mamy o 5 osób zabitych i o 15 mniej rannych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
9 lutego, 19:35, Paweł Bydgoszcz:

Policja dalej ścigajcie kierowców na Jana Pawła w kierunku Stryszka swoimi super BMW! Pewnie, tam najłatwiej! A pilnować przebudowywanej DK5 gdzie jest najbardziej niebezpiecznie to nie ma komu!

Prawda! Tak samo na zmodernizowanej s5.. Zbrodnia tam 140 pojechać.. Gdzie tu rozum..?

G
Gość

Jeżdżą złomami za 500 plus, a potem zaskoczenie, że taki Seba czy Karyna za kierownicą grata nie ogarniają tematu...

G
Gość
9 lutego, 20:24, B.:

Faktycznie, statystyki nie są dobre. Teraz to już chyba tylko czekać aż zakażą jeździć samochodami albo elektronicznie ograniczą prędkość wszystkich samochodów do 50 km/h, zgodnie z idealną receptą rządzących. Zakazywać, nakazywać, podnosić kary i podatki. A to wszystko dla dobra i szczęścia obywateli.

Wystarczy jeździć zgodnie z "receptą" KD. Czy to dla ciebie jest zbyt trudne, żeby to zrozumieć?

G
Gość

Policje zapraszam na dk 10 odcinek bydgoszcz-toruń

B
B.

Faktycznie, statystyki nie są dobre. Teraz to już chyba tylko czekać aż zakażą jeździć samochodami albo elektronicznie ograniczą prędkość wszystkich samochodów do 50 km/h, zgodnie z idealną receptą rządzących. Zakazywać, nakazywać, podnosić kary i podatki. A to wszystko dla dobra i szczęścia obywateli.

P
Paweł Bydgoszcz

Policja dalej ścigajcie kierowców na Jana Pawła w kierunku Stryszka swoimi super BMW! Pewnie, tam najłatwiej! A pilnować przebudowywanej DK5 gdzie jest najbardziej niebezpiecznie to nie ma komu!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska